あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Learn Disabil.2020 Jul;:22219420941795. doi: 10.1177/0022219420941795.Epub 2020-07-18.

中等教育課程の教師の弱い作家のための適応。チリの都市部の学校における全国調査

Intermediate-Grade Teachers' Adaptations for Weaker Writers: A National Survey in Urban Schools in Chile.

  • Steve Graham
  • Silza Ahumada
  • Gerardo Bañales
  • Aníbal Puente
  • Marcela Guajardo
  • Ignacio Muñoz
PMID: 32684066 DOI: 10.1177/0022219420941795.

抄録

チリの都市部公立学校の中等教育課程の教師254人(88%が女性)は、学習障害やその他の障害を持つ生徒を含む、最も苦手な生徒のために作文指導をどのくらいの頻度で行っているかを回答した。大多数の教師が,最も弱い生徒のために少なくとも週に 1 回,以下のような指導を行っていると報告している:個別指導,作文時の仲間からの援助,文法・スペル,計画・修正,筆跡,文章構成,文章構造などの追加指導である。月に1回またはそれ以上の頻度で、大多数の教師が、ライティングの弱い生徒にライティング課題の選択、別のライティング課題を完成させる機会、コンピュータ技術を使ったライティングの追加指導を提供していると報告している。アダプテーションの適用頻度は学年によって差がなかった。教師がライティングを教えるための学部課程の準備が適切であると認識されていること、教師がライティングを教えることの有効性、およびクラスに占める障害のある生徒の割合は、それぞれ、教師が最も弱い生徒に適応策を適用する頻度を予測する上で、ユニークで統計学的に有意な貢献をしていた。本研究に参加したチリの教師は、米国を含む他の国で行われた研究と比較して、クラスの中の弱い作家のための適応策を頻繁に行っていたことが報告されている。

Two hundred fifty-four intermediate-grade teachers (88% female) in urban public schools in Chile indicated how frequently they made writing instructional adaptations for their weakest writers, which included students with learning and other disabilities. A majority of teachers reported making the following adaptations for their weakest writers at least once a week: individual tutoring, assistance from a peer when writing, and extra instruction in grammar/spelling, planning/revising, handwriting, sentence construction, and text structure. On a monthly basis or more often, a majority of teachers reported they provided weaker writers with choice about writing assignments, the opportunity to complete an alternative writing assignment, and extra writing instruction via computer technology. How often an adaptation was applied did not differ by grade. The perceived adequacy of teacher undergraduate preparation to teach writing, their efficacy to teach writing, and the proportion of students with disability in their classes each made a unique and statistically significant contribution to predicting how frequently teachers applied adaptations for their weakest writers. The Chilean teachers in this study reportedly made adaptations for weaker writers in their class more often than teachers in studies conducted in other countries, including the United States.