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Patient Educ Couns.2020 Jul;S0738-3991(20)30354-2. doi: 10.1016/j.pec.2020.07.003.Epub 2020-07-07.

プライマリーケアにおける自己管理支援活動。一般的な健康問題を横断して提供を比較するための質的研究

Self-management support activities in primary care: A qualitative study to compare provision across common health problems.

  • Emma Harris
  • Caroline Barker
  • Kim Burton
  • Mike Lucock
  • Felicity Astin
PMID: 32682579 DOI: 10.1016/j.pec.2020.07.003.

抄録

目的:

一般的な健康問題を抱える患者への自己管理支援の提供について、プライマリ・ケア・チームの見解を探る。

OBJECTIVE: To explore the views of primary care teams about the provision of self-management support to patients with common health problems.

方法:

13の一般診療所のプライマリ・ケア・チームのメンバー21名を対象に、半構造化インタビューを実施した。インタビューは一字一句書き起こし、「フレームワーク」アプローチを用いて分析した。

METHODS: Semi-structured interviews were conducted with twenty-one members of the primary care team from thirteen general practices. Interviews were transcribed verbatim, and analysed using the 'Framework' approach.

結果:

インタビューの分析から、一般的な健康問題にまたがるさまざまな自己管理支援活動を示す3つのカテゴリーと6つのサブカテゴリーが同定され、1つの主要なテーマと1つの横断的なテーマに貢献した。紹介やサインポストは、患者が外部のサービスや資源と関わることを容易にするために頻繁に使用された。医師は、医学的管理と心理社会的支援のバランスをとり、患者が自己管理に取り組むように動機づけることにおいて、いくつかの課題に直面していた。

RESULTS: Three categories and six sub-categories illustrating different self-management support activities across common health problems were identified from the analysis of interviews, and contributed to one major theme and one cross-cutting theme. Referral and signposting were frequently used to facilitate patient engagement with external services and resources. Practitioners faced some challenges in balancing medical management and psychosocial support and motivating patients to engage with self-management.

結論:

プライマリーケアチームは、自己管理支援活動の広い範囲を提供していると説明したが、使用のパターンは、健康問題の異なるタイプのために変化した。これらのパターンは、部分的には、財政的にインセンティブのある質の向上目標の達成に焦点を当てた一般的な実践によって影響を受けているかもしれません。

CONCLUSIONS: Primary care teams described providing a wide range of self-management support activities, but the pattern of use varied for different types of health problem. These patterns may have been influenced, in part, by general practices focusing upon achieving financially incentivised quality improvement goals.

実践への影響:

自己管理支援を改善するためには、開業医はサービス/リソースのデジタルリポジトリ、動機付けのある面接技術、最適な診察時間と診察パターンの理解、そして生物心理社会的ケアモデルに合致したインセンティブのある目標を必要としている。

PRACTICE IMPLICATIONS: To improve self-management support, practitioners need a digital repository of services/resources, motivational interviewing skills, an understanding of the optimum duration and pattern of consultations, and incentivised targets that match a biopsychosocial model of care.

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