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Health Promot J Austr.2020 Jul;doi: 10.1002/hpja.388.Epub 2020-07-18.

従業員の健康とウェルビーイングを向上させるための一般的なサービスとオーダーメイドのサービスの利用率の予測

Predictors of uptake of general and tailored services to improve employee health and wellbeing.

  • Zenobia Talati
  • Carly Grapes
  • Emily Davies
  • Trevor Shilton
  • Simone Pettigrew
PMID: 32681677 DOI: 10.1002/hpja.388.

抄録

取り組む課題 健康的な職場プログラムは、従業員の健康とウェルビーイングを向上させることができる。しかし、それらが組織によってどのように採用されているかについての調査はほとんど行われていない。本研究の目的は、包括的な政府出資の健康的な職場プログラムを利用している組織におけるサービスの利用状況と予測因子を調査することである。

Issue addressed Healthy workplace programs can improve employee health and wellbeing. However there is little research on how they are adopted by organisations. The study aimed to investigate uptake and predictors of service use among organisations utilising a comprehensive government-funded healthy workplace program.

方法:

WA州のHealthier Workplacesプログラムに参加している従業員は、一般的なサービス(職場の健康とウェルビーイングに関する基本的な情報)とオーダーメイドのサービス(変更の実施に関する個人的なサポート)を受けることができる。204の組織から参加した358人のプログラム参加者を対象に、サービスを利用してから6ヶ月後にサービス体験調査を実施した。サービス利用の予測因子は、Kruskal-Wallis H 検定を用いて分析した。

METHODS: Employees taking part in the Healthier Workplaces WA program can access general services (i.e. basic information on workplace health and wellbeing) and tailored services (i.e. personalised support on implementing changes). A sample of 358 eligible program participants from 204 organisations completed a service experience survey 6 months after engaging with any service. Predictors of service use were analysed using a Kruskal-Wallis H test.

結果:

平均して、回答者は 3.4 件(7 件中)のサービスにアクセスしている。一般的なサービスへのアクセス頻度は、カスタマイズされたサービスよりも高かった。Kruskal-Wallis H 検定では、人事部や安全衛生部に勤務している回答者や大企業の回答者は、他の役割の従業員や中小企業の回答者と比較して、より多くのサービスにアクセスする傾向があることが示されました。さらに、経営陣や同僚からのサポートが大きいと認識されていることが、サービスの利用率の高さと関連していることがわかりました。

RESULTS: On average, respondents accessed 3.4 (out of 7) services. General services were accessed more frequently than tailored services. The Kruskal-Wallis H test showed that respondents working in Human Resources or Health and Safety and those from large organisations were more likely to access a greater range of services compared to employees in other roles and those working in small to medium organisations. Additionally, greater perceived support from management or co-workers was associated with greater service use.

結論:

回答者は、カスタマイズされたサービスよりも一般的なサービスを利用していると報告している。サービスの利用率は、上司や同僚からのサポートが多いと感じている人、大規模な組織で働いている人、人事/OHS部門で働いている人の間で高くなっていました。これらの調査結果は、健康とウェルビーイングの取り組みを改善するために組織を支援する実務家や、サービス利用率の向上に関心のあるサービス提供者にとって有益なものです。一般的なサービスと個別のサービスの組み合わせは、職場で健康とウェルビーイングを向上させるための従業員のキャパシティを構築するのに有用であると思われる。経営陣や同僚からのサポートは重要なファシリテーターであり、小規模な組織では、これらのプログラムに参加する傾向が低く、メリットが大きくなるため、より集中的にターゲットを絞る必要があるかもしれません。

CONCLUSIONS: Respondents reported accessing general services more than tailored services. Service use was greater among those who perceived greater support from their managers and/or co-workers, those who worked in large organisations, and those who worked in HR/OHS. SO WHAT?: These findings are informative for practitioners assisting organisations to improve health and wellbeing initiatives and service providers interested in increasing service uptake. A mix of general and tailored services is likely to be useful in building employees' capacity to increase health and wellbeing in their workplace. Support from management and co-workers is an important facilitator, and small organisations may require more focussed targeting due to the lower tendency to engage with these programs and increased benefits.

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