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Acad Psychiatry.2020 Jul;10.1007/s40596-020-01286-x. doi: 10.1007/s40596-020-01286-x.Epub 2020-07-17.

精神科研修医の精神薬理学の習熟度を評価するための仮想標準化された患者ベースの評価ツール

A Virtual Standardized Patient-Based Assessment Tool to Evaluate Psychiatric Residents' Psychopharmacology Proficiency.

  • Jeffrey J Rakofsky
  • Thomas B Talbot
  • Boadie W Dunlop
PMID: 32681418 DOI: 10.1007/s40596-020-01286-x.

抄録

目的:

精神薬理学の知識と実践における研修医の習熟度を評価するための既存の方法における偏りと実際的な限界に対処するために、仮想的な標準化された患者ベースの評価シミュレーターが開発された。

OBJECTIVES: A virtual standardized patient-based assessment simulator was developed to address biases and practical limitations in existing methods for evaluating residents' proficiency in psychopharmacological knowledge and practice.

方法:

このシミュレータは、精神科の外来診療を再現するように設計されています。バーチャル患者は治療抵抗性の大うつ病性障害(MDD)の症状を報告し、患者が完全に寛解するためには様々な抗うつ薬を使用する必要がありました。テストのスコアは、仮想患者から考えられる副作用、用量、滴定の決定についての質問に対する正解率に基づいており、患者の忍容性と学習者が選択した薬に対する反応に依存していた。検証パラダイムには、医学生4年生、大学院の4つのクラスすべての精神科研修医、精神科の教員を対象とした初心者と専門家のパフォーマンス比較、およびシミュレーターのパフォーマンスとPRITE Somatic Treatmentsのサブスケールスコアとの相関分析が含まれています。試験後の調査では、シミュレータに対する受験者の主観的な印象を評価した。

METHODS: The simulator was designed to replicate an outpatient psychiatric clinic experience. The virtual patient reported symptoms of a treatment-resistant form of major depressive disorder (MDD), requiring the learner to use various antidepressants in order for the patient to fully remit. Test scores were based on the proportion of correct responses to questions asked by the virtual patient about possible side effects, dosing, and titration decisions, which depended upon the patient's tolerability and response to the learner's selected medications. The validation paradigm included a novice-expert performance comparison across 4th year medical students, psychiatric residents from all four post-graduate year classes, and psychiatry department faculty, and a correlational analysis of simulator performance with the PRITE Somatic Treatments subscale score. Post-test surveys evaluated the test takers' subjective impressions of the simulator.

結果:

43名の被験者がオンライン試験とアンケート調査を完了した。試験の合計平均点は、すべての学習者グループで学生から教員まで段階的に有意に異なっていた(F=6.10、p=0.0001)。研修医クラス別の合計平均点はPRITE Somatic Therapiesサブスケールの得点と相関していた(p<0.01)。試験後の調査では、3.33±1.20から4.4±0.79の範囲でLikertの平均値が得られ、シミュレータの使用に対して中立から好意的な回答が得られた。

RESULTS: Forty-three subjects completed the online exam and survey. Total mean scores on the exam differed significantly across all the learner groups in a step-wise manner from students to faculty (F = 6.10, p = 0.0001). Total mean scores by residency class correlated with PRITE Somatic Therapies subscale scores (p < 0.01). The post-test survey mean Likert results ranged from 3.33 ± 1.20 to 4.4 ± 0.79, indicating neutral to favorable responses for use of the simulator.

結論:

本シミュレータは、MDDの精神薬理学的治療の習熟度を評価する上で、強い構成的妥当性と高い参加者の受容性を示した。

CONCLUSIONS: This simulator demonstrated strong construct validity and high participant acceptability for assessing proficiency in the psychopharmacologic treatment of MDD.