日本語AIでPubMedを検索
化学療法教育およびサポート。外来ケア環境での使用のためのモデル
Chemotherapy Education and Support: A Model for Use in the Ambulatory Care Setting.
PMID: 32678366 DOI: 10.1188/20.CJON.E43-E49.
抄録
背景:
腫瘍内科の看護師は、化学療法中の膵臓がんおよび大腸がん患者に対して、包括的な患者教育、症状管理、および心理社会的支援を行うための効果的でエビデンスに基づいたアプローチを調整することが課題となっている。
BACKGROUND: Oncology nurses are challenged to coordinate an effective, evidence-based approach to comprehensive patient education, symptom management, and psychosocial support for patients with pancreatic and colorectal cancers during chemotherapy.
目的:
本研究の目的は、マルチメディアツールを用いた看護師主導の精神教育的介入を開発し、評価することであった。
OBJECTIVES: The purpose of the study was to develop and evaluate a nurse-led psychoeducational intervention using a multimedia tool.
方法:
この介入の開発と試験は、エビデンスに基づいた実践を実施するための「Science and Practice Aligned Within Nursing」モデルに基づいて行われた。
METHODS: Development and testing of the intervention was grounded in the Science and Practice Aligned Within Nursing model for evidence-based practice implementation.
発見事項:
45人の参加者がこの研究を終了した(膵臓がん29人、大腸がん16人)。介入後の膵臓がん患者では、患者の知識が有意に増加した(p = 0.05)。
FINDINGS: Forty-five participants completed the study (29 with pancreatic cancer and 16 with colorectal cancer). Patient knowledge increased significantly in patients with pancreatic cancer following the intervention (p = 0.05).