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BMC Psychiatry.2020 Jul;20(1):371. 10.1186/s12888-020-02761-3. doi: 10.1186/s12888-020-02761-3.Epub 2020-07-16.

電話による心理学的介入を提供するための実務家の準備に影響を与えるものは何か?理論領域フレームワークを用いた行動変容の質的研究

What influences practitioners' readiness to deliver psychological interventions by telephone? A qualitative study of behaviour change using the Theoretical Domains Framework.

  • Cintia L Faija
  • Janice Connell
  • Charlotte Welsh
  • Kerry Ardern
  • Elinor Hopkin
  • Judith Gellatly
  • Kelly Rushton
  • Claire Fraser
  • Annie Irvine
  • Christopher J Armitage
  • Paul Wilson
  • Peter Bower
  • Karina Lovell
  • Penny Bee
PMID: 32677917 PMCID: PMC7364130. DOI: 10.1186/s12888-020-02761-3.

抄録

背景:

現代の医療政策は、遠隔地からのケアに向かってシフトしています。効果的でアクセスしやすいサービスを提供したいというニーズが高まっていることから、柔軟で効率的なサービスモデルへの需要が高まっている。エビデンスに基づいた実践の実施が遅れているため、多くのサービスが非対面での提供を求める要望に対応できていないのが現状である。この翻訳のギャップに対処し、大規模な実践の変化をサポートするために経験的に導き出された証拠を提供するために、私たちの研究は、NICEが推奨する心理的介入、すなわち電話によるガイド付きセルフヘルプ(GSH-T)を日常的なケアで提供することを強化する要因についての実践者の視点を探ることを目的としています。我々は、理論的ドメインフレームワーク(TDF)を使用してデータを分析し、本質的な行動変容プロセスを特定し、臨床現場でのリモートワークの成功した実施を奨励した。

BACKGROUND: Contemporary health policy is shifting towards remotely delivered care. A growing need to provide effective and accessible services, with maximal population reach has stimulated demand for flexible and efficient service models. The implementation of evidence-based practice has been slow, leaving many services ill equipped to respond to requests for non-face-to-face delivery. To address this translation gap, and provide empirically derived evidence to support large-scale practice change, our study aimed to explore practitioners' perspectives of the factors that enhance the delivery of a NICE-recommended psychological intervention, i.e. guided self-help by telephone (GSH-T), in routine care. We used the Theoretical Domains Framework (TDF) to analyse our data, identify essential behaviour change processes and encourage the successful implementation of remote working in clinical practice.

方法:

英国のNHSの心理療法へのアクセス改善(IAPT)サービスから34人の心理的ウェルビーイング実践者(PWP)がインタビューを受けた。データは、最初にTDFに控除的にクロスマッチしたコードで、誘導的に分析した。

METHOD: Thirty-four psychological wellbeing practitioners (PWPs) from the UK NHS Improving Access to Psychological Therapies (IAPT) services were interviewed. Data were first analysed inductively, with codes cross-matched deductively to the TDF.

結果:

分析の結果、GSH-Tの実施、エンゲージメント、実施に対する障壁がTDFの8つの領域で特定された。(i) 実務者の知識の不足、(ii) 実務者の電話スキルが最適でないこと、(iii) 実務者の電話能力と自信の欠如、(iv) 実務者の結果に対する否定的な信念、(v) 負の感情、(vi) 専門家としての役割への期待、(vii) 負の社会的影響、(viii) 環境の文脈と資源における課題である。TDFの各領域間には相互依存性が観察され、ある領域での改善が別の領域での二次的な利点をもたらすことがしばしば報告されていた。

RESULTS: Analysis identified barriers to the delivery, engagement and implementation of GSH-T, within eight domains from the TDF: (i) Deficits in practitioner knowledge, (ii) Sub-optimal practitioner telephone skills, (iii) Practitioners' lack of beliefs in telephone capabilities and self-confidence, (iv) Practitioners' negative beliefs about consequences, (v) Negative emotions, (vi) Professional role expectations (vii) Negative social influences, and (viii) Challenges in the environmental context and resources. A degree of interdependence was observed between the TDF domains, such that improvements in one domain were often reported to confer secondary advantages in another.

結論:

複数のTDFドメインがGSH-Tの提供を改善するために関連していると考えられ、これらのドメインは理論的にも実際的にも相互に関連している。対面でのサービス提供モデルから電話ベースのサービス提供モデルへの移行を促進し、開業医、患者、サービスレベルでの行動変容を促すためには、複数の要素からなるアプローチが推奨される。少なくとも、施術者の電話スキルの開発、電話をベースとした治療に対する顧客の意識の向上、電話治療に対する否定的な先入観の希釈、そして実施のための強固なサービスレベルのガイダンスと基準が必要である。これは、現在の精神保健政策やサービス改善に合わせて、電話での治療を改善し、実施を最適化する方法について明確な方向性を示した最初の研究である。

CONCLUSIONS: Multiple TDF domains emerge as relevant to improve delivery of GSH-T; and these domains are theoretically and practically interlinked. A multicomponent approach is recommended to facilitate the shift from in-person to telephone-based service delivery models, and prompt behaviour change at practitioner, patient and service levels. At a minimum, the development of practitioners' telephone skills, an increase in clients' awareness of telephone-based treatment, dilution of negative preconceptions about telephone treatment, and robust service level guidance and standards for implementation are required. This is the first study that provides clear direction on how to improve telephone delivery and optimise implementation, aligning with current mental health policy and service improvement.