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Child Adolesc Ment Health.2018 Feb;23(1):50-56. doi: 10.1111/camh.12208.Epub 2017-01-20.

オーストラリアの児童・思春期精神保健サービスにおける選択とパートナーシップアプローチの実施後の臨床的変化

Clinical change after the implementation of the Choice and Partnership Approach within an Australian Child and Adolescent Mental Health Service.

  • Jonine N L Naughton
  • Matthew Carroll
  • Soumya Basu
  • Darryl Maybery
PMID: 32677369 DOI: 10.1111/camh.12208.

抄録

背景:

選択とパートナーシップアプローチ(CAPA)モデルは、英国の児童・思春期精神保健サービス(CAMHS)やオーストラリア、ニュージーランドの同様の医療システムに広く導入されている。本研究では、CAPAモデルの導入が、オーストラリアのある地域のCAMHSにおけるクライエントの臨床転帰と対応時間の変化に関係しているかどうかを調査した。

BACKGROUND: The Choice and Partnership Approach (CAPA) model has been implemented widely into Child and Adolescent Mental Health Services (CAMHS) in the United Kingdom and similar health systems in Australia and New Zealand. This study investigated whether the implementation of the CAPA model was related to changes in client clinical outcomes and response times within a regional Australian CAMHS.

方法:

時間、臨床診断、接触、アウトカムの複数の尺度が、CAPAの実施前と実施後の77人の33人のクライエントについて、入退院時に収集されました。

METHOD: Multiple measures of time, clinical diagnosis, contact and outcomes were collected at intake and discharge for 33 clients prior to and 77 following the implementation of CAPA.

結果:

両側検定では、有意に短縮された待ち時間は、CAPA実施のタイミングと関連していることが示された。Health of the Nation Outcome Scales for Children and Adolescentsの情報サブスケールでは、CAPA実施後に有意な改善が見られた。独立性のカイ二乗検定により、CAPAモデル群では初回の臨床予約が有意に多かったことが示された。

RESULTS: A two-tailed t-test showed that the significantly reduced waiting time was associated with the timing of CAPA implementation. The Health of the Nation Outcome Scales for Children and Adolescents information subscale showed a significant post-CAPA implementation improvement. A chi-square test for independence showed that the CAPA model group had significantly more initial clinical appointments.

結論:

CAPA の実施後、サービスを通じた若者の流れが改善され、児童・青少年の受診がよりタイムリーに行われるようになりました。調査結果は、クライアントの処理能力の向上が臨床結果に悪影響を与えていないことを強調しています。複数の情報を用いたアウトカム指標を完成させた上で、さらなる前向きな研究を行うことが推奨される。

CONCLUSIONS: After the implementation of CAPA, the flow of young people through the service improved, with children and adolescents being seen in a more timely manner. The findings highlighted that the greater client throughput did not negatively impact upon clinical outcomes. Further prospective research with the completion of multi-informant outcome measures is recommended.

© 2017 Association for Child and Adolescent Mental Health.