あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Child Adolesc Ment Health.2018 May;23(2):130-133. doi: 10.1111/camh.12214.Epub 2017-03-04.

実践におけるイノベーション:思春期の不安に対するグループマインドフルネス-公開試験の結果

Innovations in practice: group mindfulness for adolescent anxiety - results of an open trial.

  • Michael J Crowley
  • Sarah S Nicholls
  • Deborah McCarthy
  • Kate Greatorex
  • Jia Wu
  • Linda C Mayes
PMID: 32677331 DOI: 10.1111/camh.12214.

抄録

背景:

グループ マインドフルネス療法 (GMT) は、現在の瞬間の意識、日常生活 (呼吸、食事、歩行)、ボディ スキャン、愛情のこもった優しさ、自己受容を含むマインドフルネスのスキルで不安をターゲットにした思春期のために調整されたプログラムです。不安を抱える若者は、心配や否定的な自己評価の方向への放浪から、内的状態のより大きな受容に向かって、心の向きを変え、おそらく注意を向けることを学ぶので、正確にはマインドフルネスの練習から恩恵を受けることができるかもしれません。この公開試験では、学校でのGMTの実現可能性と初期の有効性が評価された。

BACKGROUND: Group Mindfulness Therapy (GMT) is a program tailored for adolescents that targets anxiety with mindfulness skills including present moment awareness, mindfulness in everyday life (breathing, eating, walking), body scan, loving-kindness, and self-acceptance. Youth with anxiety may benefit from mindfulness exercises precisely because they learn to redirect their mind, and presumably their attention, away from wandering in the direction of worry and negative self-appraisals and toward greater acceptance of internal states. This open trial assessed the feasibility and initial effectiveness of GMT in a school setting.

方法:

不安が上昇している小学6年生と7年生の青年12人[Screen for Child Anxiety Disorders (SCARED)≧30]が放課後GMTに参加した。青年は不安と知覚ストレスの測定を行い、両親は治療前と治療後に内在化行動問題と外在化行動問題の測定を行った。我々は、GMTが青少年の不安とストレスを有意に減少させるという仮説を立てた。

METHOD: Twelve 6th and 7th grade adolescents with elevated anxiety [Screen for Child Anxiety Disorders (SCARED) ≥ 30] participated in GMT after school. Youth completed measures of anxiety and perceived stress and their parents completed measures of internalizing and externalizing behavior problems at pretreatment and posttreatment. We hypothesized that GMT would significantly reduce youth anxiety and stress.

結果:

不安、内在化、ストレス、注意力において有意な改善が観察され、効果量は0.88~1.34であった。

RESULTS: Significant improvements were observed in anxiety, internalizing, stress, and attention, with effect sizes ranging from .88 to 1.34.

結論:

我々は、不安を第一の関心事として提示した思春期の患者に対してGMTが実行可能であり、受け入れられることを実証した。不安の軽減のためのマインドフルネスに基づく介入の使用をさらに支持する。グループ形式は、学校でサービスを提供するための費用対効果の高い方法を示唆している。

CONCLUSIONS: We demonstrate that GMT is feasible and acceptable to adolescents presenting with anxiety as a primary concern. We provide further support for the use of a mindfulness-based intervention for anxiety reduction. The group format suggests a cost-effective way to deliver services in a school setting.

© 2017 Association for Child and Adolescent Mental Health.