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日本語AIでPubMedを検索

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Transl Androl Urol.2020 Jun;9(3):1374-1381. tau-09-03-1374. doi: 10.21037/tau-20-580.

男性の健康に関するトピックに焦点を当てた、ターゲットを絞ったエビデンスに基づいたインターネット・ストリーミング・ビデオ介入の人気と世界的なリーチ

Popularity and worldwide reach of targeted, evidence-based internet streaming video interventions focused on men's health topics.

  • Kassandra E Zaila
  • Vadim Osadchiy
  • Ashley S Anderson
  • Sriram V Eleswarapu
  • Jesse N Mills
PMID: 32676422 PMCID: PMC7354348. DOI: 10.21037/tau-20-580.

抄録

ストリーミング・ビデオは、ヘルスケア情報のコンテンツ配信媒体として有力な存在となっており、YouTubeプラットフォームだけでも毎日3,000万人以上の訪問者がいます。男性の健康に関する動画は増殖しているが、訓練を受けた医療従事者が制作したコンテンツはまだ少ない。私たちは、2016年から2018年の間にアップロードされた、男性不妊、男性の健康、ペロニー病に焦点を当てた大規模な大学を拠点とする医療システムと共同で作成された教育的なYouTubeストリーミングビデオを評価しました。すべての動画には、泌尿器科のフェローシップ研修を受けた、理事会認定の泌尿器科医が登場しました。YouTubeのネイティブアナリティクスツールを使用して、2019年8月までの視聴回数、エンゲージメント、地理的リーチに関するデータを抽出しました。男性不妊(n=3)、一般的な男性の健康(n=2)、ペロニー病(n=1)に関するストリーミング動画のデータを取得しました。動画の長さは29~51分で、平均視聴時間は39分41秒であった。視聴者による実際の平均視聴時間は3:45~8:30でした。総視聴回数は646,684回、視聴時間は約300万分で、47カ国の視聴者が視聴しました。視聴時間の53%はモバイルデバイスで、33%はパソコンでの視聴でした。患者が健康情報を求めてインターネットを利用する機会が増えているため、医療システムや医師は、YouTubeのようなインパクトのあるソーシャルメディアプラットフォームを活用して、エビデンスに基づいたコンテンツを共有したいと考えているかもしれません。この研究では、男性の健康に関する多様なトピックに関連した正確な動画コンテンツの共有において、YouTubeを利用した医療システム主催の動画介入が印象的なリーチをもたらすことを明らかにしています。本研究は、ビデオストリーミングとソーシャルメディアプラットフォームYouTubeを活用して、評判の高い高品質でエビデンスに基づいた男性の健康コンテンツの共有を促進するための、健康システムに基づいた初のストリーミング・ビデオ介入です。

Streaming video has emerged as a dominant content-delivery medium for healthcare information, with over 30 million visitors daily to the YouTube platform alone. Videos related to men's health have proliferated, but content produced by trained health care providers remains scarce. We evaluated educational YouTube streaming videos created in collaboration with a large, university-based health system focused on male factor infertility, men's health, and Peyronie's disease, uploaded during 2016-2018. All videos featured a board-certified urologist with fellowship training in andrology. Using YouTube's native analytics tools, we extracted data on views, engagement, and geographic reach through 8/2019. We obtained data for streaming videos on male infertility (n=3), general men's health (n=2), and Peyronie's disease (n=1). Video length ranged from 29 to 51 min, with a mean video duration of 39 min 41 sec. Actual mean watch time by viewers ranged from 3:45 to 8:30. The total view count was 646,684, with a watch time of nearly 3 million mins, reaching viewers in 47 countries. Fifty-three percent of watch time was on a mobile device and 33% on a personal computer. As patients increasingly turn to the internet for health information, health systems and physicians may wish to leverage high impact social media platforms such as YouTube to share evidence-based content. This study highlights the impressive reach a health system-sponsored video intervention using YouTube can have in sharing accurate video content related to a diverse range of men's health topics. This is the first health systems-based streaming-video intervention to leverage the video streaming and social media platform YouTube, to facilitate sharing reputable, high quality, and evidence-based men's health content.

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