日本語AIでPubMedを検索
医学生を対象とした試験的な医学生メンタリングプログラムの実施と医学生の態度への影響
Implementation of a pilot medical student mentoring program for premedical students and its effects on premedical student attitudes.
PMID: 32675951 PMCID: PMC7340428. DOI: 10.1080/08998280.2020.1743603.
抄録
医学部入学の競争が激化する中で、医学部入学前の学部生は合格への不安から、精神的・感情的な負担が増大している。Mentors in Medicineは、テキサス工科大学保健科学センターとテキサス工科大学の学生との間で行われているメンタリングプログラムであり、このプログラムが医学部入学前の学生が医学部への道のりで直面する否定的な感情的側面を軽減できることがデータから明らかになっている。プログラムの介入には、医学生と医学部入学前の学生との間にメンター・メンティー関係を確立すること、対話を促すための様々なイベントを開催すること、医学生メンターからのコミュニケーション努力を促進することなどが含まれる。これらの介入により、不安や緊張の感情、疑念や不安の感情が有意に減少することが明らかになった。これらの結果は、他の医療機関における同様の医学生・医学生メンタリングプログラムの枠組みを提供する可能性がある。
As the medical school admissions process becomes increasingly competitive, there is an increased mental and emotional burden on undergraduate premedical students due to uncertainty about acceptance. Mentors in Medicine is a mentoring program between Texas Tech University Health Sciences Center and Texas Tech University students; the data demonstrate that this program can alleviate some negative emotional aspects faced by premedical students on their journey to medical school. The program interventions include establishing mentor-mentee relationships between medical students and premedical students, hosting various events to encourage dialogue, and promoting communication efforts from medical mentors. These interventions were found to significantly decrease feelings of anxiety or nervousness, as well as feelings of doubt or insecurity. These results may provide a framework for similar medical-premedical mentoring programs at other institutions.
Copyright © 2020 Baylor University Medical Center.