あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Acad Med.2020 Jul;doi: 10.1097/ACM.0000000000003587.Epub 2020-07-14.

トラウマ情報医学教育(TIME)。カリキュラムの内容と教育の文脈を進める

Trauma-Informed Medical Education (TIME): Advancing Curricular Content and Educational Context.

  • Taylor Brown
  • Sarah Berman
  • Katherine McDaniel
  • Caitlin Radford
  • Pooja Mehta
  • Jennifer Potter
  • David A Hirsh
PMID: 32675789 DOI: 10.1097/ACM.0000000000003587.

抄録

患者や医学生の大多数は、ライフコースを通じて何らかの形で心理的なトラウマや逆境を経験している。あらゆる形態のトラウマは、健康への悪影響と関連しており、学習や専門的な能力開発に悪影響を及ぼす可能性がある。トラウマを情報化したケア(TIC)は、これらの結果に対処し、緩和し、安全と健康を促進するための枠組みを提供します。現在のところ、TICは学部医学教育(UME)では日常的に教えられていませんが、これは重要な教育上のギャップです。さらに、リーンの間では既存のトラウマが蔓延しており、研修中に新たなトラウマにさらされる可能性があることを考えると、医学部のプロセス、実践、学習環境はトラウマを悪化させたり、トラウマを引き起こしたりする危険性がある。この教育上の必要性に対処し、学生と将来の患者をサポートするために、著者らはTIME(Trauma-Informed Medical Education)フレームワークを提案している。UMEでは、カリキュラムの内容は、外傷の疫学、生理学、影響、繊細なコミュニケーションや身体診察の技術を含む外傷情報に基づいた臨床技術、組織的なリソース、支援の引き出し方、個人的なセルフケアの実践を含む外傷情報に基づいたセルフケア技術を扱うべきである。トラウマ情報に基づいた教育環境には、教育内容の学生と教員の共同制作を含むカリキュラムの開発、TICの原則に基づいた教員の開発を含むカリキュラムの提供、トラウマ情報に基づいた教育実践、医学生へのアドバイス、機関の方針、採用などの学習環境が含まれています。TIMEは、教育、学習、教育管理、専門能力開発をサポートするための実践的な戦略を提供し、効果的な学習者と教員のエンゲージメントのための新しい戦略を刺激することを目的としています。TIMEは、学生のTICにおけるコンピテンシーの開発を促進し、学生のエンゲージメント、学習、健康と幸福を促進することを目的としています。

The majority of patients and medical students experience some form of psychological trauma or adversity across their life course. All forms of trauma can be associated with adverse health consequences and can negatively affect learning and professional development. Trauma-informed care (TIC) offers a framework to address and mitigate these consequences and promote safety and health. The Substance Abuse and Mental Health Services Administration describes 6 domains of TIC: safety; trust and transparency; peer support; collaboration and mutuality; empowerment, voice, and choice; and cultural, historic, and gender issues.At present, TIC is not taught routinely in undergraduate medical education (UME)-a crucial educational gap given that UME grounds the development of key perspectives and practices that students use throughout their careers. Further, given the prevalence of preexisting trauma among leaners and the likelihood of new traumatic exposures during training, medical schools' processes, practices, and learning environments may risk exacerbating or even causing trauma. To address this educational need and support students and their future patients, the authors propose a Trauma-Informed Medical Education (TIME) framework.TIME informs medical schools' curricular content and educational context. In UME, curricular content should address trauma epidemiology, physiology, and effects; trauma-informed clinical skills including sensitive communication and physical exam techniques; and trauma-informed self-care techniques including education on organizational resources, how to elicit supports, and personal self-care practices. A trauma-informed educational context encompasses curricular development, including student-faculty coproduction of educational content; curricular delivery, including faculty development on TIC principles; and learning environment including trauma-,informed educational practices, medical student advising, institutional policies, and recruitment. TIME offers practical strategies to support teaching, learning, educational administration, and professional development and aims to inspire new strategies for effective learner and faculty engagement. TIME aims to foster students' development of competency in TIC and promote student engagement, learning, health, and well-being.