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Ann. Hum. Biol..2020 Jul;:1-26. doi: 10.1080/03014460.2020.1797163.Epub 2020-07-16.

バイオバンディングの心理学:ヴィゴツキーの視点から

The psychology of bio-banding: a Vygotskian perspective.

  • Megan Hill
  • Amy Spencer
  • Darragh McGee
  • Sam Scott
  • Malcolm Frame
  • Sean P Cumming
PMID: 32674664 DOI: 10.1080/03014460.2020.1797163.

抄録

文部科学省:

バイオバンディングとは、年代的な年齢ではなく、成熟度によって選手をグループ化するプロセスです。これは、成熟期のタイミングが才能の見極めと育成に与える影響を制限し、成熟期の早い選手と遅い選手に新たな学習経験と課題を与えることを目的としています。バイオバンディングの一般的な批判は、心理社会的・行動的発達における年齢の違いを考慮していないことです。

CONTEXT: Bio-banding is the process of grouping players by their maturational status rather than chronological age. It is designed to limit the impact of maturational timing on talent identification and development and expose early and late maturing players to new learning experiences and challenges. A common criticism of bio-banding is that it does not consider age related differences in psychosocial and behaviour development.

目的:

このケーススタディの目的は、混合年齢の教室の設計と提供に関連する理論と研究が、早熟・晩熟の選手をバイオバンディングのために準備し、この練習の利点を最適化するためにどのように使用できるかを説明することである。

OBJECTIVE: The purpose of this case study is to describe how theory and research pertaining to the design and delivery of mixed-aged classrooms can be used to prepare early and late maturing players for bio-banding and optimise the benefits of this practice.

方法:

エリート・プレミアリーグのあるアカデミーでは、選手をそれぞれのバイオバンドグループに配置した後、早熟な選手と遅熟な選手のために、6週間のオーダーメイドのグループ心理学セッションを行いました。

METHOD: After placing the players in their bio-banded groups, one Elite Premier League Academy provided bespoke group psychology sessions for early and late maturing players for six weeks.

結果:

選手の成熟年齢に合わせたオーダーメイドの心理学セッションを提供することで、早熟と晩熟の両方の状態の認知プロセスが近発発達のゾーン内で働くことができるようになります。

RESULTS: Providing bespoke psychology sessions for players maturation age allows for the cognitive processes of both early and late maturity status to work within the zone of proximal development.

結論:

年齢混合教室に関連した教育学的実践は、バイオバンドを使用した文脈で、早期・後期のプレイヤーの両方に利益をもたらすことができる。バイオ・バンディングと並行して心理学的なセッションを実施することで、成熟度の両端にまで学習と発展を促すことができる。

CONCLUSION: Pedagogical practice associated with mixed age classrooms can be used in bio-banded contexts to benefit both early and late maturing players. Delivering psychological sessions alongside bio-banding permits learning and development to both ends of the maturity spectrum.