日本語AIでPubMedを検索
専門職間の義務の呼びかけ:学生がデジタル的に回復力のある人間になるための準備についての民族学的な情報に基づいた議論
Call of interprofessional duty: an ethnographically informed discussion on preparing students to be digitally resilient.
PMID: 32674649 DOI: 10.1080/13561820.2020.1791807.
抄録
パンデミックにおける専門家間教育において、ソーシャルメディアはどのような役割を果たしているのでしょうか?これは、デジタルコミュニケーションがユビキタスであり、影響を受けた人々の高い割合がデジタルリテラシーであるソーシャルメディアに満ちた世界で発生した初めてのパンデミックである。この論文は、イギリス(イギリス)の文脈の中で、この新しい現象を探り、医療やソーシャルケアの専門家に対するデジタルギフトの与え方が、さまざまなソーシャルメディアのプラットフォーム上でどのように発展してきたかを論じています。この議論では、デジタルギフトの理論的な理解を提案し、専門職間の学習と作業のためのデジタル・レジリエンスの重要性を提起する。デジタル・ギフト・ギフティングの期待され、想像される互恵性と、COVID-19を回避するためにデジタル的にシンボルを採用することのお守り的な性質についての考察がなされている。この論文では、デジタルギフトの問題を解明するために民族誌的なレンズを使用し、職場に入ったときに遭遇するかもしれないデジタルギフトの猛攻に備えて学生を準備することを推奨している。学者はこれらの提言の媒介者として呼ばれ、学生がデジタル飽和状態にある専門職間の実践のために、どのようにして最善の準備をすることができるかについての提案がなされている。
What role does social media play for interprofessional education in a pandemic? This is the first pandemic to occur in a world filled with social media, where digital communication is ubiquitous and a high percentage of those affected are digitally literate. This paper situated within a United Kingdom (UK) context explores this new phenomenon, discussing the ways in which digital gift giving toward health and social care professionals has developed on a variety of social media platforms. This discussion proposes a theoretical understanding of digital gift giving and raises the importance of digital resilience for interprofessional learning and working. Reflections are made on the expected and imagined reciprocity of digital gift giving and the talismanic nature of employing symbols digitally to ward off COVID-19. This paper employs an ethnographic lens to unpack the issue of digital gift giving and recommends preparing students for the onslaught of digital gifts they may be exposed to upon entering the workplace. Academics are called on as the mediators of these recommendations, and suggestions are made as to how students can be best prepared for a digitally saturated interprofessional practice.