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JMIR Res Protoc.2020 Jul;9(7):e16801. v9i7e16801. doi: 10.2196/16801.Epub 2020-07-14.

患者の診察中に医療従事者が使用するコミュニケーション技術と補助具の分類法を開発する。システマティックレビューのためのプロトコル

Developing a Taxonomy of Communication Techniques and Aids Used By Healthcare Providers During Patient Consultations: Protocol for a Systematic Review.

  • Violetta Shersher
  • Terry P Haines
  • Cylie Williams
  • Louisa Willoughby
  • Elizabeth Sturgiss
  • Carolina Weller
PMID: 32673277 DOI: 10.2196/16801.

抄録

背景:

現在のところ、医療提供者が患者の診察中に使用するコミュニケーション技術や補助具を定義した標準的な分類法は存在しない。効果的な医療提供者と患者の診察に貢献するコミュニケーション技術を特定し、研究でコミュニケーション介入を再現することは困難である。

BACKGROUND: Currently, there is no available standardized taxonomy of defined communication techniques and aids used by healthcare providers during patient consultations. It is challenging to identify communication techniques that contribute to effective healthcare provider and patient consultations and to replicate communication interventions in research.

目的:

本論文の目的は、患者の診察中に医療従事者が使用するコミュニケーション技術と補助具の分類法を開発し、試験的に実施するためのプロトコルを記述することである。

OBJECTIVE: The aim of this paper is to describe a protocol for the development and pilot of a taxonomy of communication techniques and aids used by healthcare providers during patient consultations.

方法:

対象となる研究を特定するためにシステマティックレビューが完了する。抽出された技術および補助具は、学際的チームによって予備的分類法に整理される。予備的な分類法は、分類法の適用について訓練を受けた研究助手と、分類法の使用について訓練を受けていない医療提供者および医療専門家の学生の2つのグループによって試験的に実施される。試験的には、医療提供者と患者のインタラクションのカスタム開発されたビデオ映像を使用する。中間評価者の妥当性とインタビューのフィードバックは、彼らが予備的な分類法を最終的に決定するために招集されたときに、学際的な医療提供者と患者の専門家からなるデルファイ・パネルに情報を提供するために使用されます。

METHODS: A systematic review will be completed to identify eligible studies. Extracted techniques and aids will be organized into a preliminary taxonomy by a multidisciplinary team. The preliminary taxonomy will be piloted by two groups: research assistants trained in taxonomy application and healthcare providers and healthcare professional students not trained in taxonomy use. The pilot will use custom developed video footage of health provider and patient interactions. Interrater validity and interview feedback will be used to inform a Delphi panel of multidisciplinary healthcare providers and patient experts when they convene to finalize the preliminary taxonomy.

結果:

本研究は、2017年11月にモナシュ大学学際的研究シードファンディングスキームの資金提供を受けた。2018年3月にデータ収集を開始し、データ分析を進めている。結果は2021年に発表されることを期待しています。

RESULTS: This study was funded in November 2017 by the Monash University Interdisciplinary Research Seed Funding Scheme. Data collection commenced in March 2018, and data analysis is in progress. We expect the results to be published in 2021.

結論:

本研究は、医療従事者が患者の診察で使用するコミュニケーション技術と補助具の定義された標準化された分類法を開発した初の試みである。本研究で得られた知見は、医療従事者のコミュニケーション技術の詳細な分類と標準化された定義を提供することで、今後の研究に役立てられる。

CONCLUSIONS: This is the first known attempt to develop a defined and standardized taxonomy of communication techniques and aids used by healthcare providers in patient consultations. The findings will be used to inform future research by providing a detailed taxonomy of healthcare providers' communication techniques and standardized definitions.

国際登録報告書識別子 (IRRID):

DERR1-10.2196/16801.

INTERNATIONAL REGISTERED REPORT IDENTIFIER (IRRID): DERR1-10.2196/16801.

©Violetta Shersher, Terry P Haines, Cylie Williams, Louisa Willoughby, Elizabeth Sturgiss, Carolina Weller. Originally published in JMIR Research Protocols (http://www.researchprotocols.org), 14.07.2020.