あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Pers Soc Psychol.2020 Jul;2020-51509-001. doi: 10.1037/pspa0000246.Epub 2020-07-16.

心理的余裕は、自己超越的な目的の介入がパフォーマンスを向上させる場所を説明するのに役立つ

Psychological affordances help explain where a self-transcendent purpose intervention improves performance.

  • Stephanie L Reeves
  • Marlone D Henderson
  • Geoffrey L Cohen
  • Rebecca R Steingut
  • Quinn Hirschi
  • David S Yeager
PMID: 32673046 DOI: 10.1037/pspa0000246.

抄録

レイ・セオリーの介入は、状況に応じた一般的な考え方を植え付けるものであり、多くの場合、短い読み書きの練習問題を使用しており、これらの介入は、様々な政策領域における行動やパフォーマンスに永続的な変化をもたらしている。それらはすべての文脈で機能するのだろうか?私たちは、個人がその文脈で正当な、適応性のあるものとして理論的な介入の効果を見ることを可能にする手掛かりとして定義されている、に依存することを提案する。現在の研究は,学校が自己超越的な目的に向かって進歩することを可能にするスキルを開発する場所であることをレイ理論を教えた「学習のための目的」レイ理論の介入の例を使用して,この仮説を直接,実験的にテストした.米国の比較的成績の低い公立中学校で二重盲検2(生徒の目的介入)×2(目的を与えるノート)の実地実験が行われた。生徒は最初にウェブベースの学習目的層理論介入(または対照活動)を受け、2週間後に、課題に教師が手書きした目的付与ノート(または対照ノート)が添付された授業に出席した。その結果、目的レイ理論の介入は、英語クラスのライティング課題のパフォーマンスを向上させることが示されたが、それは目的を与えるノートを伴っていた場合にのみであった。探索的分析により、操作の効果は、クラスでのパフォーマンス低下のリスクが高い学生の間で明らかであったことが明らかになった:英語を母国語としない学生。このように、オンラインでの理論介入は、提示された理論が正当で適応的であると思われるような機会を与えられるような文脈であれば、パフォーマンスの格差を減らすことができるかもしれない。(PsycInfo Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved)。

Lay theory interventions instill situation-general ways of thinking, often using short reading and writing exercises, and they have led to lasting changes in behavior and performance in a wide variety of policy domains. Do they work in all contexts? We suggest that lay theory intervention effects depend on , which are defined as cues that allow individuals to view a lay theory as legitimate and adaptive in that context. The present research directly and experimentally tested this hypothesis using the example of a "purpose for learning" lay theory intervention, which taught the lay theory that school is a place to develop skills that allow one to make progress toward self-transcendent aims. A double-blind 2 (student purpose intervention) × 2 (purpose-affording note) field experiment was conducted in a relatively low-performing public middle school in the United States. Students first received a web-based purpose for learning lay theory intervention (or a control activity), and 2 weeks later attended a class in which an assignment was accompanied by a purpose-affording note that was hand-written by a teacher (or a control note). Results showed that the purpose lay theory intervention increased performance on an English class writing assignment, but only when it was accompanied by a purpose-affording note. Exploratory analyses revealed that the effects of the manipulations were apparent among students who were at greater risk for poor performance in the class: nonnative English-speaking students. Thus short, online lay theory interventions may reduce performance gaps, provided that the contexts afford the opportunity for the proffered lay theory to seem legitimate and adaptive. (PsycInfo Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved).