日本語AIでPubMedを検索
さて、話をしよう - 手術室での短いディブリーフィング
Okay, let's talk - short debriefings in the operating room.
PMID: 32671270 PMCID: PMC7339050. DOI: 10.1016/j.heliyon.2020.e04386.
抄録
序章:
ディブリーフィングは、臨床現場での学習と反省を深めるためにますます利用されるようになってきている。それにもかかわらず、手術室(OR)でディブリーフィングを実施する際の障壁としては、時間の不足、訓練を受けたファシリテーターの利用可能性、手術後にチーム全員を集めることの難しさなどが挙げられる。皮膚閉鎖中や手技の合間に5分間のディブリーフィングを行うことで、患者の安全性を向上させるための学習と実践への反映が促進される可能性がある。本研究の目的は、ORでの短いディブリーフィングの特徴、実現可能性、内容を探ることであった。
Introduction: Debriefing is increasingly used to enhance learning and reflection in clinical practice. Nevertheless, barriers to implementing debriefings in the operating room (OR) include lack of time, the availability of trained facilitators, and difficulty gathering the full team after surgery. Spending five minutes on a debriefing during skin closure or between procedures may enhance learning and reflection on practice, generating to improve patient safety. The aim of this study was to explore characteristics, feasibility and content of short debriefings in the OR.
方法:
本研究は、デンマークの2つの大学病院のORで短いディブリーフィングを実施した複数の専門家チームによる音声録音、フィールドノート、関連性評価を分析した混合方法による研究である。
Methods: This was a mixed-method study of short debriefings, analyzing audio-recordings, field notes and relevance ratings from multi-professional teams, that conducted short debriefings in the OR at two University Hospitals in Denmark.
結果:
合計135件の報告会が実施され、時間の中央値は5分(範囲は1:19分~12:05分)であった。総勢477名のチームメンバーが報告会に参加した。チームの関連性の評価の中央値は6(範囲1~10)であった。この評価は、困難な出来事があった後や、外科医が積極的に会話に参加した報告会では、より高いものであった。チームはすべての報告会で非技術的なスキルについて議論し、75%の報告会では実践に関する反省を口頭で述べた。
Results: A total of 135 debriefings were conducted, with a median duration of five minutes (range 1:19 min-12:05 min). A total of 477 team members participated in the debriefings. The teams' median rating of relevance was 6 (range 1-10). The rating was higher following challenging events and in debriefings where the surgeon actively participated in the conversation. The teams discussed non-technical skills in all the debriefings and verbalized reflections on practice in 75 percent of the debriefings.
結論:
生産に焦点を当てた複雑な作業環境の中で、短い報告会を実施することが可能であった。すべての報告会で、チームは様々な非技術的スキル(NTS)について議論し、実践を振り返った。チームメンバーの大多数は、報告会を自分たちのタスク管理に関連するものと評価した。
Conclusion: It was feasible to conduct short debriefings in a production-focused, complex work environment. In all the debriefings, the teams discussed various non-technical skills (NTS) and reflected on practice. The majority of team members rated the debriefings as relevant for their task management.
© 2020 CAMES, Center for Human Resources and Education, Capital Region, Denmark.