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Tob Regul Sci.2019 Nov;5(6):532-541. doi: 10.18001/trs.5.6.5.

マインド・ザ・ギャップ:カリフォルニア州の増税後のたばこ価格の変化

Mind the Gap: Changes in Cigarette Prices After California's Tax Increase.

  • Lisa Henriksen
  • Nina C Schleicher
  • Trent O Johnson
  • Elizabeth Andersen-Rodgers
  • Xueying Zhang
  • Rebecca Williams
PMID: 32671140 PMCID: PMC7363403. DOI: 10.18001/trs.5.6.5.

抄録

目的:

カリフォルニア州の2017年のたばこ税増税が喫煙者に平等に転嫁されたかどうかを調査する。

Objective: To investigate whether California's 2017 cigarette tax increase was passed onto smokers equally.

方法:

監査員は、認可を受けたタバコ小売店の同じランダムサンプル(N = 1049)で、増税前(2017年1月~3月)と増税後(2018年4月~9月)の4つのタバコの価格を記録した。ナチュラル・アメリカン・スピリット(ウルトラプレミアム)、ニューポート・メンソール(プレミアム)、ポール・モール(バリュー)はすべて同じメーカーのもの、マルボロ(プレミアム)である。通常の最小二乗回帰では、市場セグメントと近隣の人口統計によって、価格の格差(増税額が2ドル以上かそれ以下か)がどのように変化するかを調べ、店舗のタイプと導入後の月数をコントロールしました。対の t 検定では、産業/小売業の収入(州および連邦の物品税を上回る価格)が増加したかどうかを評価した。

Methods: Auditors recorded 4 cigarette prices in the same random sample of licensed tobacco retailers (N = 1049) before the tax increase (January-March 2017) and after (April-September 2018): Natural American Spirit (ultra-premium), Newport menthol (premium), and Pall Mall (value) all from the same manufacturer, and Marlboro (premium). Ordinary least squares regressions examined how the gap in prices (increase greater or less than $2.00 tax) varied by market segment and neighborhood demographics, controlling for store type and months since implementation. Paired t-tests assessed whether industry/retail revenue (price in excess of state and federal excise taxes) increased.

結果:

オーバーシフト(税よりも高い増加率)は4つのブランドすべてで明らかであり、ウルトラプレミアム(平均=0.40ドル、SD=0.75)はプレミアム(平均=0.25ドル、SD=0.78)よりも有意に大きく、プレミアムはバリューブランド(平均=0.16ドル、SD=0.67)よりも大きかった。しかし、アフリカ系アメリカ人の地域ではニューポート、ヒスパニック系の地域ではポール・モールでは、アンダーシフト(増税分が税分よりも少ない)が顕著であった。増税後は、価格が値引きされる可能性が有意に高く、タバコの値引きを広告している店舗が有意に多かった。

Results: Over-shifting (increase greater than tax) was evident for all 4 brands and was significantly greater for ultra-premium (Mean = $0.40, SD = 0.75) than premium (Mean = $0.25, SD = 0.78) and greater for premium than value brand (Mean = $0.16, SD = 0.67). However, under-shifting (increase less than tax) was evident for Newport in African-American neighborhoods and Pall Mall in Hispanic neighborhoods. After the tax increase, prices were significantly more likely to be discounted and significantly more stores advertised a discount on cigarettes.

結論:

カリフォルニア州の増税は、消費者に均等に分配されていない。価格を上げるための非課税のメカニズムは、タバコ税の意図した効果をサポートする可能性がある。

Conclusion: California's tax increase was not passed onto consumers equally. Non-tax mechanisms to increase price could support intended effects of tobacco taxes.