あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Pharm Policy Pract.2020;13:40. 208. doi: 10.1186/s40545-020-00208-4.Epub 2020-05-11.

ユニバーサルヘルスカバレッジにおける質の悪い薬の盲点への取り組み

Tackling the blind spot of poor-quality medicines in Universal Health Coverage.

  • E S F Orubu
  • C Ching
  • M H Zaman
  • V J Wirtz
PMID: 32670594 PMCID: PMC7350647. DOI: 10.1186/s40545-020-00208-4.

抄録

背景:

ユニバーサル・ヘルス・カバレッジ(UHC)は、特に低・中所得国(LMICs)では、要求された仕様を満たしていない(規格外)、あるいは全くの不正(偽造)である低品質の医薬品の蔓延によって課題を抱えています。これらの国々では、質の低い医薬品が大きな負担となっていますが、医薬品の品質は依然としてUHCプログラムの軽視された要素となっています。本論文では、高品質の医薬品を阻む主な障壁について説明し、医薬品の品質保証のためにUHCのスケールアップを活用する5つの選択されたアプローチを紹介します。

Background: Universal Health Coverage (UHC) is challenged by the prevalence of poor-quality medicines, those that either do not meet required specifications (substandard) or are outrightly fraudulent (falsified), especially in Low- and Middle-Income Countries, LMICs. Whereas poor-quality medicines are a significant burden in these countries, medicine quality still remains a neglected component of UHC programs. This article describes key barriers to quality medicines and presents five select approaches leveraging the scale-up of UHC for medicine quality assurance.

本体:

医薬品の品質保証を阻む障壁は数多くあるが、相互に関連する 5 つの主要な領域として、政治的優先度の低さ、規制システムの能力の低さ、 認定施設や認可を受けた販売店へのアクセスの悪さ、医薬品製造やその他のサプライチェーン上の課題、国民の意識の低さが挙げられている。LMICs における医薬品の品質保証のための UHC のスケールアップを活用するための 5 つのアプローチは、(1) 政治的コミットメント (2) 国家安全保障の一環としての規制当局の能力強化と検出技術への投資 (3) 医薬品販売店の認可とファーマコビジランスの拡大 (4) サプライチェーンの強化 (5) 国民の意識向上と参加である。

Main body: Barriers to medicine quality assurance, while numerous, are described in five key inter-related domains as: low political priority, weak regulatory systems capacity, poor access to accredited facilities and licensed outlets, medicine manufacturing and other supply-chain challenges, and lack of public awareness. Five select approaches for leveraging the scale-up of UHC for medicine quality assurance in LMICs are (1): political commitment (2) strengthening the capacity of regulatory authorities and investment in detection technologies as part of national security (3); licensing of medicines outlets and expanding pharmacovigilance (4); strengthening the supply-chain; and (5) public awareness and participation.

結論:

抑制されていない低品質の医薬品は、UHCを危険にさらす可能性がある。LMICs の各国政府は、政策の実施、規制強化、技術への投資を通じて、医薬品の品質保証を優先させる必要がある。UHC の下にある医療施設や保険制度もまた、医薬品の品質保証を調達慣行に組み入れたり、受益者の間での意識向上を促進したりすることで、重要な役割を果たします。こだわりのシステム・アプローチで医療の質に取り組むことで、UHCの実施に向けた進展を高めることができる。

Conclusions: Unchecked, poor-quality medicines can jeopardize UHC. National governments in LMICs need to prioritize medicine quality assurance through enforcing policies, regulatory strengthening and investments in technologies. Healthcare facilities and insurance schemes under UHC also play critical roles through incorporating medicine quality assurance into procurement practices and by promoting awareness among beneficiaries. Tackling medicine quality with a committed systems approach will enhance progress towards UHC implementation.

© The Author(s) 2020.