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日本語AIでPubMedを検索

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JMIR Ment Health.2020 Jul;doi: 10.2196/21718.Epub 2020-07-14.

解説。COVID-19の中でのデジタルメンタルヘルスサービスのための統合された青写真

Commentary: An integrated blueprint for digital mental health services amidst COVID-19.

  • Luke Balcombe
  • Diego De Leo
PMID: 32668402 DOI: 10.2196/21718.

抄録

構造化されていない:

メンタルヘルスケアサービスへの対面での伝統的なアプローチは、COVID-19の危機の中で困難に直面している。最近の社会的距離感は、サービスへの困難なアクセスを克服し、空白を埋めるために、非伝統的なメンタルヘルスケアの提供への注目を再検討しています。テレヘルスは数十年前から確立されているが、サービスのわずかなギャップを埋めることしかできていない。メンタルヘルスのモバイルおよび遠隔デジタルヘルスの補完機能は、COVID-19の症例の急増に対応するために十分に準備されています。リアルタイムの自動化と機械学習を用いたスクリーニングと追跡は、心理学的な応急処置のリソースを支援し、介入のターゲットを絞るために有用である。懸念されるのは、介入の質、有効性、守秘義務の観点から、これらの新しい機会を厳密に評価することである。サービスの提供は、エビデンスに基づいた戦略を提供する際にヘルスケアサービスを助ける可能性のある、訓練を受けた無免許の専門家を含むように拡大される可能性がある。デジタルメンタルヘルスサービスは、コミュニティのメンバーがストレスに適応し、新しい生活や働き方に移行するのを支援する補完的な方法として、パンデミックの間に登場した。ケアのハイブリッドモデルの一部として、テクノロジー(モバイルおよびオンラインプラットフォーム)には、統合された一貫性のあるガイドラインだけでなく、一般的な集団におけるメンタルヘルスのスクリーニングと追跡(リアルタイムの自動化と機械学習による)に関するコンセンサス、専門家、および立場の声明、ならびに十分なサービスを受けていない脆弱な小集団への配慮と取り組みが必要です。

UNSTRUCTURED: In-person traditional approaches to mental health care services are facing difficulties amidst the COVID-19 crisis. Recent social distancing has revamped the attention on non-traditional mental health care delivery to overcome the difficult access to services and fill the void. Tele-health has been established for several decades but has only been able to fill a small gap in services. Mental health mobile and tele-digital health complements are well poised to respond to the upsurge of COVID-19 cases. Screening and tracking with real-time automation and machine learning are useful for both assisting psychological first aid resources and targeting interventions. Of concern is the rigorous evaluation of these new opportunities in terms of quality of interventions, effectiveness and confidentiality. Service delivery could be broadened to include trained unlicensed professionals whom may help health care services in delivering evidence-based strategies. Digital mental health services emerged during the pandemic as complementary ways of assisting community members to adjust to stress and transitioning to new ways of living and working. As part of a hybrid model of care, technologies (mobile and online platforms) require consolidated and consistent guidelines as well as consensus, expert, and position statements on the screening and tracking of mental health (with real-time automation and machine learning) in general populations as well as consideration and initiatives for underserved and vulnerable subpopulations.