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日本語AIでPubMedを検索

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Fam Pract.2020 Jul;cmaa057. doi: 10.1093/fampra/cmaa057.Epub 2020-07-15.

学生が運営する無料診療所における健康的なライフスタイルと減量のための行動変容の有効性についての患者中心主義の改善研究

A patient-centredness improvement study for efficacy of behaviour change for healthy lifestyle and weight loss in a student-run free clinic.

  • Spencer Lessans
  • Xamil Vega
  • Brandon Foley
  • Alexia Bossan
  • Alexandra Baker
  • Mitchell McElroy
  • Eloisa Crouse
  • Magdalena Pasarica
PMID: 32667977 DOI: 10.1093/fampra/cmaa057.

抄録

背景:

プライマリケアは、体重管理のための行動変容介入を実施するのに理想的な場所である。しかし、ほとんどのプライマリケアの医師は、知識、スキル、報酬が不足しているため、標準的なケアとして患者の体重管理を行っていません。体重管理を提供することに慣れていて快適な医師をより多く輩出することは、世界的な変化を活用する上で不可欠です。私たちの大学の無料診療所では、医学生が診療のたびに患者さん一人一人に共有意思決定を用いた健康的なライフスタイルのカウンセリングを行っています。

BACKGROUND: Primary care is the ideal place to implement behaviour change interventions for weight management. However, most primary care physicians are not managing patient weight as a standard of care due to lack of knowledge, skills and reimbursement. Generating more physicians who are familiar and comfortable with providing weight management is essential in leveraging a global change. In our university free clinic, medical students provide healthy lifestyle counselling using shared decision making to each patient at every clinic visit.

目的:

患者の反応性とアドヒアランスの向上により、行動変容介入の効果を向上させる。

OBJECTIVE: Improve the efficacy of behaviour change interventions via increased patient responsiveness and adherence.

方法:

ニーズ評価では、行動変容の目標に関するチェックインに対する患者の反応率が低いことが示された。第1および第2の介入では、患者の反応と目標達成を最大化するために、チェックインのメッセージ構造と連絡スケジュールを変化させた。

METHODS: The needs assessment demonstrated a subpar patient response rate to check-ins regarding behavioural change goals. In the first and second interventions, check-in message structure and contact schedule were varied to maximize patient responsiveness and goal achievement.

結果:

ニーズアセスメントでは、58%の患者がフォローアップに反応し、58%の患者が目標を達成した。1回目の介入サイクルでは、反応性が70%、目標達成率が59%に改善した。2回目の介入サイクルでは、反応性が78%、目標達成率が74%に改善した。

RESULTS: In the needs assessment, 58% of patients responded to follow-ups and 58% of patients accomplished their goal. The first intervention cycle resulted in an improvement of responsiveness to 70% and accomplishment of goals to 59%. The second intervention cycle resulted in an improvement of responsiveness to 78% and accomplishment of goals to 74%.

結論:

頻繁に、ユニークで簡潔なメッセージを、受診後4週間以内に配信した場合、最も高い反応率と目標達成率が得られた。他のプライマリケア診療所では、これらの介入を利用して、より健康的なライフスタイルのために実施された行動変容の患者の完了率を高めることができる。

CONCLUSIONS: Messages that were frequent, unique, succinct and delivered within 4 weeks after the clinic visit resulted in the highest response rate and goal attainment. Other primary care clinics can use these interventions to increase patient completion of implemented behaviour changes for a healthier lifestyle.

© The Author(s) 2020. Published by Oxford University Press. All rights reserved. For permissions, please e-mail: journals.permissions@oup.com.