あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Confl Health.2020;14:42. 287. doi: 10.1186/s13031-020-00287-9.Epub 2020-07-08.

長引く紛争における保健医療従事者の教育・訓練提供の課題:シリア北西部の非政府支配地域に焦点を当てて

Challenges of providing healthcare worker education and training in protracted conflict: a focus on non-government controlled areas in north west Syria.

  • Yamama Bdaiwi
  • Diana Rayes
  • Ammar Sabouni
  • Lina Murad
  • Fouad Fouad
  • Waseem Zakaria
  • Mahmoud Hariri
  • Abdelkarim Ekzayez
  • Ahmad Tarakji
  • Aula Abbara
PMID: 32665784 PMCID: PMC7341478. DOI: 10.1186/s13031-020-00287-9.

抄録

医療従事者(HCW)がいなければ、現在も紛争後もシリアでの保健・人道的提供を維持することはできない。長引く紛争により、医療従事者の70%以上が国外に流出している。残された人々は、十分な資源がない危険な状況で働き、紛争の長期化によって衰退した保健医療システムを利用している。多くのHCW、特にシリアの非政府管理地域(NGCAs)にいるHCWにとって、学部教育や大学院での訓練は、継続する機会がほとんどなく中断されている。この原稿では、シリア北西部の医師および医師以外のHCWのために、学部生レベルと大学院レベルの両方で行われている取り組みを調査する。結論。結論:シリア北西部におけるHCW教育の課題は、大きく分けて1.組織的(地域医療のリーダーシップとガバナンス、利害関係者間の調整と連携、利害関係者間の競争、資金不足2.2. プログラム的課題(資格の認定や認定の欠如、教育のための物理的なスペースの不足、教育や訓練に影響を及ぼす教員の流出、医師以外の医療従事者よりも医師が優先されること、非公式に訓練された医療従事者) 3.3.3. ヘルスケアシステム関連(ヘルスケアシステムの政治化、国民のヘルスケアニーズの変化、ヘルスケアへの継続的な攻撃紛争後の復興期におけるHCWの定着と帰還を支援するには、専用の資金提供を含む現地で実施可能な戦略が鍵となる。

Without healthcare workers (HCWs), health and humanitarian provision in Syria cannot be sustained either now or in the post-conflict phase. The protracted conflict has led to the exodus of more than 70% of the healthcare workforce. Those remaining work in dangerous conditions with insufficient resources and a healthcare system that has been decimated by protracted conflict. For many HCWs, particularly those in non-government-controlled areas (NGCAs) of Syria, undergraduate education and postgraduate training has been interrupted with few opportunities to continue. In this manuscript, we explore initiatives present in north west Syria at both undergraduate and postgraduate level for physician and non-physician HCWs. Conclusion: Challenges to HCW education in north west Syria can be broadly divided into 1. Organisational (local healthcare leadership and governance, coordination and collaboration between stakeholders, competition between stakeholders and insufficient funding.) 2. Programmatic (lack of accreditation or recognition of qualifications, insufficient physical space for teaching, exodus of faculty affecting teaching and training, prioritisation of physicians over non-physicians, informally trained healthcare workers.) 3. Healthcare system related (politicisation of healthcare system, changing healthcare needs of the population, ongoing attacks on healthcare.) Locally implementable strategies including dedicated funding are key to supporting retention of HCWs and return during post-conflict reconstruction.

© The Author(s) 2020.