あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Neurology.2020 Jul;10.1212/WNL.0000000000009859. doi: 10.1212/WNL.0000000000009859.Epub 2020-07-14.

教育研究。高校生と大学生のためのオンライン アルツハイマー教育。無作為化比較試験

Education Research: Online Alzheimer education for high school and college students: A randomized controlled trial.

  • Nabeel Saif
  • Kellyann Niotis
  • Moises Dominguez
  • John F Hodes
  • Michael Woodbury
  • Yasmin Amini
  • George Sadek
  • Olivia Scheyer
  • Emily Caesar
  • Hollie Hristov
  • Newman Knowlton
  • Paige Lee
  • Mark McInnis
  • Richard S Isaacson
PMID: 32665410 DOI: 10.1212/WNL.0000000000009859.

抄録

目的:

アルツハイマー病(AD)の危険因子は生涯を通じて存在する。この無作為化比較試験では、若年層の集団におけるADリスクの低減と脳の健康に関する様々なオンライン教育戦略の有効性を評価した。

OBJECTIVE: Alzheimer disease (AD) risk factors are present throughout the lifespan. This randomized controlled trial evaluated the effectiveness of various online education strategies concerning AD risk reduction and brain health in younger populations.

方法:

高校生と大学生をソーシャルメディア(FacebookとInstagram)で募集し、エビデンスに基づいた教育ポータルであるAlzU.orgに参加してもらい、4つのコースのうち1つに無作為に割り付けた:俳優のセス・ローゲンがナレーションを担当する高度にインタラクティブなウェビナーレッスン(有名人のウェビナー)または医師のウェビナー(医師のウェビナー)、セス・ローゲンによる最小限のインタラクティブなビデオレッスン(有名人のビデオ)、または最小限のインタラクティブなビデオレッスン(コントロール)の4つのコース。調査はベースライン時とコース後に実施した。主要アウトカムは、レッスン前とレッスン後の小テストのスコアによって評価されたADリスク軽減に関する知識の変化であった。副次的転帰として、AD研究に対する認識の変化、ADに対する希望、医療への関心、ボランティア活動への意欲、AlzU.orgを推薦する可能性が含まれていた。

METHOD: High school and college students were recruited via social media (Facebook and Instagram) to join AlzU.org, an evidence-based education portal, and were randomized to 1 of 4 courses: highly interactive webinar lessons narrated by actor Seth Rogen (celebrity webinar) or a physician (doctor webinar), minimally interactive video lessons with Seth Rogen (celebrity video), or minimally interactive video lessons (control). Surveys were administered at baseline and postcourse. The primary outcome was change in knowledge of AD risk reduction assessed by pre vs post lesson quiz scores. Secondary outcomes included change in awareness of AD research, hopefulness about AD, interest in pursuing health care, willingness to volunteer, and likelihood of recommending AlzU.org.

結果:

合計721人の参加者が参加しました。合計281人(38.9%)がコースを修了しました。大学生の間では、有名人のウェビナーと有名人のビデオの方が、医師のウェビナーとコントロールよりもクイズのスコアの改善が大きかった。高校生の間では、小テストのスコアに差は見られなかった。どちらのグループでも、有名人のウェビナー、有名人のビデオ、医師のウェビナーは、栄養と運動がADリスクを軽減する可能性があるという認識の改善が、対照群と比較してより大きな結果となりました。大学生の間では、有名人のウェビナーと有名人のビデオグループの参加者は、ADの将来についてより希望を感じ、医師のウェビナーと対照の参加者と比較して、AlzU.orgを推奨する可能性が高くなりました。大学生の間では、有名人のウェビナー、有名人のビデオ、医師のウェビナーの参加者は、ADの原因のためにボランティアをしたり、ヘルスケアの仕事を追求したりすることに意欲的であったのに対し、対照群の参加者であった。

RESULT: A total of 721 participants joined. A total of 281 (38.9%) completed the course. Among college students, quiz score improvements were greater in celebrity webinar and celebrity video vs doctor webinar and control. Among high school students, no differences were found in quiz scores. In both groups, celebrity webinar, celebrity video, and doctor webinar resulted in greater improvements in awareness that nutrition and exercise may reduce AD risk vs controls. Among college students, celebrity webinar and celebrity video group participants felt more hopeful about the future of AD and more likely to recommend AlzU.org vs doctor webinar and control participants. Among college students, celebrity webinar, celebrity video, and doctor webinar participants were more willing to volunteer for AD causes and pursue health care careers vs controls.

結論:

有名人を巻き込んだオンライン教育は、ADリスク低減戦略について大学生を教育するための効果的な戦略かもしれません。高校生を対象とした更なる研究が必要である。

CONCLUSION: Online education involving a celebrity may be an effective strategy for educating college students about AD risk reduction strategies. Further studies are warranted in high school students.

© 2020 American Academy of Neurology.