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BMJ Sex Reprod Health.2020 Jul;46(3):172-176. bmjsrh-2020-200612. doi: 10.1136/bmjsrh-2020-200612.

オーストラリアにおける薬による中絶のための在宅遠隔医療:患者の体験と推奨に関する質的研究

At-home telemedicine for medical abortion in Australia: a qualitative study of patient experiences and recommendations.

  • Laura Fix
  • Jane W Seymour
  • Monisha Vaid Sandhu
  • Catriona Melville
  • Danielle Mazza
  • Terri-Ann Thompson
PMID: 32665231 DOI: 10.1136/bmjsrh-2020-200612.

抄録

序論:

この研究の目的は、Marie Stopes Australiaが運営する在宅遠隔医療サービスを利用して薬による中絶を受けた患者の経験を探ることである。

INTRODUCTION: This study aimed to explore patient experiences obtaining a medical abortion using an at-home telemedicine service operated by Marie Stopes Australia.

方法:

2017年7月から10月にかけて、私たちはマリーストップスオーストラリアの薬による中絶患者の便宜的なサンプルを対象に、半構造化された綿密な電話インタビューを実施した。サービス開始前、在宅遠隔医療による薬による中絶の訪問中、薬による中絶完了後の患者の体験に関連するテーマについてインタビューデータを分析した。

METHODS: From July to October 2017, we conducted semistructured in-depth telephone interviews with a convenience sample of medical abortion patients from Marie Stopes Australia. We analysed interview data for themes relating to patient experiences prior to service initiation, during an at-home telemedicine medical abortion visit, and after completing the medical abortion.

結果:

我々は、在宅遠隔医療による薬による中絶サービスを利用して治療を受けた24人の患者にインタビューを行った。患者は、利便性、自宅にいて個人的な責任を管理することができること、プライバシーの確保を希望していることから、在宅遠隔医療を選択した。少数の遠隔医療患者は、中絶サービスに関する一般開業医の知識が不足していたために、ケアを受けることができなかったと報告した。ほとんどの遠隔医療患者は、自宅での遠隔医療が対面でのケアと同等かそれ以上のプライバシーを持っていると感じており、ほぼ全員が遠隔医療の訪問中に快適に感じていました。ほとんどの患者は中絶薬の自宅配送に満足しており、このサービスを推奨していた。

RESULTS: We interviewed 24 patients who obtained care via the at-home telemedicine medical abortion service. Patients selected at-home telemedicine due to convenience, ability to remain at home and manage personal responsibilities, and desires for privacy. A few telemedicine patients reported that a lack of general practitioner knowledge of abortion services impeded their access to care. Most telemedicine patients felt at-home telemedicine was of equal or superior privacy to in-person care and nearly all felt comfortable during the telemedicine visit. Most were satisfied with the home delivery of the abortion medications and would recommend the service.

結論:

患者の報告によると、薬による中絶のための在宅遠隔医療モデルは、患者の移動や費用を削減できる便利で受け入れ可能なサービス提供方法であることが示唆されています。患者ケアの継続性を向上させるためには、このモデルに関する追加のプロバイダー教育が必要であろう。このモデルが患者に与える影響をさらに研究し、患者ケアに情報を提供し、このようなモデルが同様の地理的・法的文脈に適しているかどうかを判断する必要があります。

CONCLUSION: Patient reports suggest that an at-home telemedicine model for medical abortion is a convenient and acceptable mode of service delivery that may reduce patient travel and out-of-pocket costs. Additional provider education about this model may be necessary in order to improve continuity of patient care. Further study of the impacts of this model on patients is needed to inform patient care and determine whether such a model is appropriate for similar geographical and legal contexts.

© Author(s) (or their employer(s)) 2020. No commercial re-use. See rights and permissions. Published by BMJ.