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J Am Pharm Assoc (2003).2020 Jul;S1544-3191(20)30273-9. doi: 10.1016/j.japh.2020.06.007.Epub 2020-07-11.

コミュニティ薬局主導の24時間外来血圧モニタリングサービスの開発と実現可能性

Development and feasibility of a community pharmacy-driven 24-hour ambulatory blood pressure monitoring service.

  • Dave L Dixon
  • Julie A Patterson
  • Sharon Gatewood
  • Tana Kaefer
  • Joseph Jadallah
  • Mary Curtis
  • Lisa Hawkey
  • Jewlyus Grigsby
  • Teresa M Salgado
  • David A Holdford
PMID: 32665096 DOI: 10.1016/j.japh.2020.06.007.

抄録

背景:

24時間の外来血圧モニタリング(ABPM)は診療ガイドラインで推奨されているが、米国ではABPMへのアクセスが悪い。他の国では、地域の薬局でABPMを利用できるようにすることで、ABPMへのアクセスを増やしている。米国でも同様のアプローチが可能かどうかは不明である。

BACKGROUND: Although 24-hour ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) is recommended by practice guidelines, access to ABPM is poor in the United States. Other countries have increased ABPM access by making it available in community pharmacies. It is not known if a similar approach is feasible in the United States.

目的:

本研究の目的は、米国におけるコミュニティ薬局主導のABPMサービスの開発と実現可能性を評価することであった。

OBJECTIVE: The objective of this study was to develop and evaluate the feasibility of a community pharmacy-driven ABPM service in the United States.

設定:

独立した地域密着型の薬局が2店舗。

SETTING: Two independent community pharmacies.

実践の説明:

ABPMサービスは、学術的パートナーと各薬局の臨床サービスリーダーとの共同研究によって開発された。対象患者は、白衣高血圧、仮面高血圧、持続性高血圧(HTN)、低血圧の症状、またはHTNの初期診断の確認が必要な患者で、プロバイダーから紹介された患者、または自己紹介された患者であった。このサービスは予約制で、薬剤師がABPMの結果と解釈をファクシミリで紹介元に送った。

PRACTICE DESCRIPTION: The ABPM service was developed through a collaboration between an academic partner and the clinical service leads of each pharmacy. Eligible patients were those referred by their provider or self-referred for white coat, masked, or sustained hypertension (HTN), symptoms of hypotension, or requiring confirmation of an initial diagnosis of HTN. The service was appointment-based, and the pharmacist sent the ABPM results and interpretation to the referring provider via facsimile.

実践の革新:

これは、米国におけるコミュニティファーマシー主導のABPMサービスの最初の記述である。

PRACTICE INNOVATION: This is the first description of a community pharmacy-driven ABPM service in the United States.

評価:

ベースラインの人口統計、ABPMの所見、および9問の患者満足度調査のデータを要約するために記述統計を使用した。

EVALUATION: Descriptive statistics were used to summarize the data for the baseline demographics, ABPM findings, and a 9-question patient satisfaction survey.

結果:

平均年齢(SD)56.6(16.1)歳、女性50%、白人75%、HTNの既往歴71.2%の52人の患者が登録された。最も一般的な血圧の表現型は、夜行性高血圧(91.3%)、非高血圧(52.1%)、持続性高血圧(41.3%)、正常血圧(23.9%)、白衣高血圧(19.6%)であった。全体では、88%の患者がABPMサービスを利用した経験に強く同意または同意しており、非常に満足していた。

RESULTS: A total of 52 patients with a mean (SD) age of 56.6 (16.1) years, 50% women, 75% white, and 71.2% with a prior diagnosis of HTN were enrolled. Forty-six patients (88.5%) had successful ABPM readings with the most common blood pressure phenotypes being nocturnal HTN (91.3%), nondipper (52.1%), sustained HTN (41.3%), normotensive (23.9%), and white coat HTN (19.6%). Overall, 88% of the patients strongly agreed or agreed that they were very satisfied with their experience using the ABPM service.

結論:

コミュニティ薬局主導のABPMサービスは米国では実現可能であり、ABPMへのアクセスを改善するための1つのアプローチとなり得る。

CONCLUSION: A community pharmacy-driven ABPM service is feasible in the United States and may be one approach to improve access to ABPM.

Copyright © 2020 American Pharmacists Association®. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.