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J Dent Educ.2020 Jul;doi: 10.1002/jdd.12302.Epub 2020-07-14.

COVID-19 パンデミック.歯科老年期医療と教育に対する学生の視点

COVID-19 pandemic: Students' perspectives on dental geriatric care and education.

  • Mario Brondani
  • Leeann Donnelly
PMID: 32663338 DOI: 10.1002/jdd.12302.

抄録

目的:

カナダでCOVID-19のパンデミックが発生し、2020年3月16日にブリティッシュコロンビア州では臨床と対面式の大学教育が縮小されるため、歯学部の3年生と4年生がパンデミックの教育と歯科老年医学の実践への影響をどのように批判的に検討したかを探る機会が生まれた。

OBJECTIVES: With the emergence of the COVID-19 pandemic in Canada and the curtailment of clinical and face-to-face university instruction in British Columbia on March 16, 2020, the opportunity arose to explore how third- and fourth-year undergraduate dental students critically considered the impact of the pandemic on education and the practice of dental geriatrics.

方法:

歯科老年医学モジュール内の学部3年生と4年生の学生全員に、以下のような質問について、ガイド付きのリフレクションを書くように求めた。"あなたの意見では、COVID-19のようなアウトブレイク(またはパンデミック)が歯科老年医学の実践に関連する要因は何ですか?"リフレクションは、2020年3月12日から5月8日まで収集された。テーマ別分析は、対話型のコーディングプロセスを用いて、反射の中にある意味のパターンを特定し、解釈するために実施された。

METHODS: All third- and fourth-year undergraduate dental students within a dental geriatric module were asked to provide a written guided reflection on the question: "In your opinion, what factors make outbreaks (or pandemics) like COVID-19 relevant to the practice of dental geriatrics?" Reflections were gathered from March 12 to May 8, 2020. Thematic analysis was conducted to identify and interpret patterns of meaning within the reflections by means of an interactive coding process.

結果:

3年生56名(男性62.5%)と4年生59名(男性42.6%)から、それぞれ291語から710語の合計115件のリフレクションが寄せられた。5つの主要なテーマが浮かび上がった:不確実性の経験、モデレーターとしての虚弱性、ケアへのアクセスの制約、準備プロトコル、ケアの再定義。同じコード、カテゴリー、テーマが割り当てられた回数は、16回から140回まで様々であった。

RESULTS: A total of 115 reflections, between 291 and 710 words each, were received from 56 third-year (62.5% male) and 59 fourth-year (42.6% male) students. Five main themes emerged: experiencing uncertainties, frailty as a moderator, constraints in accessing care, preparedness protocol, and redefining care. The frequency in which the same codes, categories, and themes were assigned varied from 16 to 140 times.

結論:

学生の反省は、パンデミックの影響を強調し、彼らの教育だけでなく、虚弱高齢者自身と一般的な歯科医療の専門職にも影響を与えた。さらなる研究は、この抑制が老年教育に対する教育者のアプローチにどのような影響を与えるかを探るために必要であり、また、卒業した学生が将来的に自分たちの実践を設定し、老年医療にアプローチする方法を探るためにも必要である。

CONCLUSIONS: Students' reflections highlighted the effects of the pandemic, not only on their education but also on frail older adults themselves and the profession of dentistry in general. Further studies are warranted to explore how this curtailment might impact educators' approaches to geriatric education, as well as the way graduating students will set up their practices and approach geriatric care in the future.

© 2020 American Dental Education Association.