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日本語AIでPubMedを検索

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Scand J Trauma Resusc Emerg Med.2020 Jul;28(1):64. 10.1186/s13049-020-00759-0. doi: 10.1186/s13049-020-00759-0.Epub 2020-07-13.

病院前の患者搬送中の客室の温度 - 展望的観察研究

Cabin temperature during prehospital patient transport - a prospective observational study.

  • Tuva Svendsen
  • Inger Lund-Kordahl
  • Knut Fredriksen
PMID: 32660601 PMCID: PMC7359238. DOI: 10.1186/s13049-020-00759-0.

抄録

背景:

救急車の出動時の患者のコンパートメント温度や、入院時の低体温との関係を調査した研究はほとんどない。しかし、低体温症は外傷と疾患の両方において死亡率と罹患率を増加させる危険因子として知られている。このことは、私たちの亜寒帯地域のプレホスピタルサービスに特別な関連性があり、私たちは地上と空の両方の救急車の患者搬送室の環境温度をプロスペクティブに調査しました。

BACKGROUND: Few studies have investigated the patient compartment temperatures during ambulance missions or its relation to admission hypothermia. Still hypothermia is a known risk factor for increased mortality and morbidity in both trauma and disease. This has special relevance to our sub-arctic region's pre-hospital services, and we prospectively studied the environmental temperature in the patient transport compartment in both ground and air ambulances.

方法:

私たちは、北ノルウェー大学病院の収集地域にある2台の地上救急車と1台のヘリコプター救急車で、自動温度記録器を使用して患者の搬送中の客室の温度を記録しました。データは、四季ごとに1ヶ月間収集した。好ましくない低い機内温度への患者の曝露を記述するために、18分以下の摂氏の総和を1分単位で計算し、データをボックスプロットとして提示した。輸送モードと季節の間の統計的差異をANCOVAで分析した。

METHODS: We recorded cabin temperature during patient transport in two ground ambulances and one ambulance helicopter in the catchment area of the University Hospital of North Norway using automatic temperature loggers. The data were collected for one month in each of the four seasons. We calculated the sum of degrees Celsius below 18 min by minute to describe the patient exposure to unfavourably low cabin temperature, and present the data as box plots. The statistical differences between transport mode and season were analysed with ANCOVA.

結果:

記録された機内温度は、夏季の方が他の3つの季節に比べて高かった。しかし、ヘリコプターでの救急搬送は、地上での救急搬送よりも機内温度が低く、好ましくない低温にさらされた状態で行われていることも判明した。さらに、ヘリコプターのキャビンは地上の救急車のキャビンよりもはるかに遅く最終温度に達するか、あるいは快適な温度よりも低い温度にとどまっていた。

RESULTS: The recorded cabin temperatures were higher during the summer than the other three seasons. However, we also found that helicopter transports were performed at lower cabin temperatures and with significantly more exposure to unfavourably low temperatures than the ground ambulance transports. Furthermore, the helicopter cabin reached the final temperature much slower than the ground ambulance cabins did or remained at a lower than comfortable temperature.

結論:

救急車ミッション中のヘリコプターの機内温度は、特に入院中の低体温症を発症する危険性のある患者のために、より詳細にモニターされるべきである。

CONCLUSIONS: Helicopter cabin temperature during ambulance missions should be monitored closer, particularly for patients at risk for developing admission hypothermia.