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Clin Trials.2020 Jul;:1740774520939247. doi: 10.1177/1740774520939247.Epub 2020-07-14.

mHealth研究のための乳がん患者の募集。携帯電話アプリ介入研究における臨床ベースのリクルートの障害

Recruiting breast cancer patients for mHealth research: Obstacles to clinic-based recruitment for a mobile phone app intervention study.

  • Alisha Gupta
  • Gabrielle Ocker
  • Philip I Chow
PMID: 32660354 DOI: 10.1177/1740774520939247.

抄録

背景:

新たに乳がんと診断された患者の半数近くが、診断後1年以内に臨床的に有意な抑うつおよび/または不安の症状を報告する。がん患者における苦痛の軌跡に関する研究では、診断経路の早期に患者を対象とすることが特に効果的であることが示唆されている。最近のスマートフォンの普及を考えると、アプリはメンタルヘルス支援を提供するための便利でアクセスしやすいプラットフォームであるが、新たに診断されたがん患者におけるアプリの潜在的な影響についてはほとんど研究が行われていない。その理由の1つは、mHealth試験研究のために新たに診断されたがん患者の臨床現場での募集に関連した障害によるものであると考えられる。

BACKGROUND: Nearly half of newly diagnosed breast cancer patients will report clinically significant symptoms of depression and/or anxiety within the first year of diagnosis. Research on the trajectory of distress in cancer patients suggests that targeting patients early in the diagnostic pathway could be particularly impactful. Given the recent rise of smartphone adoption, apps are a convenient and accessible platform from which to deliver mental health support; however, little research has examined their potential impact among newly diagnosed cancer patients. One reason is likely due to the obstacles associated with in-clinic recruitment of newly diagnosed cancer patients for mHealth pilot studies.

方法:

この論文では、新たに乳がんと診断された患者を対象にメンタルヘルスアプリをテストするためのパイロット研究を最近完了させた我々の経験を引用している。募集戦略には、診療所内でのパンフレット、チラシ、臨床医との直接コミュニケーションが含まれていた。外科腫瘍医と研究スタッフは、診療予約後に対象となる患者に声をかけた。研究チームのメンバーは、インフォームドコンセントを提供し、研究スケジュールを検討するために患者と面会した。

METHODS: This article draws from our experiences of a recently completed pilot study to test a suite of mental health apps in newly diagnosed breast cancer patients. Recruitment strategies included in-clinic pamphlets, flyers, and direct communication with clinicians. Surgical oncologists and research staff members approached eligible patients after a medical appointment. Research team members met with patients to provide informed consent and review the study schedule.

結果:

クリニックでのリクルートの課題として4つの領域が浮上した。a)診療所スタッフとの調整、(b)乳がん患者の間で認識されている負担、(c)技術の採用および使用に関する制限、および(d)リソースの利用可能性。それぞれの課題に対して、潜在的な解決策が提示されている。

RESULTS: Four domains of in-clinic recruitment challenges emerged: (a) coordination with clinic staff, (b) perceived burden among breast cancer patients, (c) limitations regarding the adoption and use of technology, and (d) availability of resources. Potential solutions are provided for each challenge.

結論:

新たに診断されたがん患者の募集は、パイロット研究予算のある研究者にとって、モバイル介入研究を実施する上での大きな課題である。最も脆弱ながん患者集団に対するモバイル介入の影響を実現するためには、保健研究者は、大規模な研究プロジェクトの提案において重要な予備データを提供するために、臨床現場での採用の障壁に対処しなければならない。

CONCLUSION: Recruitment of newly diagnosed cancer patients is a major challenge to conducting mobile intervention studies for researchers on a pilot-study budget. To realize the impact of mobile interventions for the most vulnerable cancer patient populations, health researchers must address barriers to in-clinic recruitment to provide vital preliminary data in proposals of large-scale research projects.