あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
WMJ.2020 Jun;119(2):115-118.

脳卒中教育教材のモン族異文化適応

Hmong Cross-Cultural Adaptation of Stroke Educational Material.

  • Haitham M Hussein
  • Carol Droegemueller
  • Pakou Xiong
  • Sidney VanDyke
  • Jeanne Mettner
  • Zong Xiong
  • Gloria Catha
PMID: 32659064

抄録

背景:

重要な文化的・言語的障壁の存在は、ミャン族患者に対する脳卒中教育のタイムリーで効果的な普及に影響を及ぼす可能性がある。私たちの目的は、文化的に敏感な戦略と患者教育のベストプラクティスを用いて、モン族コミュニティに適した脳卒中教育教材をデザインすることでした。

BACKGROUND: The presence of significant cultural and language barriers can affect timely, effective dissemination of stroke education for Hmong patients. Our aim was to design stroke educational material suitable for the Hmong community, using culturally sensitive strategies and patient education best practices.

方法:

私たちは、米国心臓協会/米国脳卒中協会と協力して、既存の英語教育資料をモン族患者の間で使用できるように適応させました。脳卒中ケア、患者教育、通訳サービスの専門家チームに加えて、モン族コミュニティのメンバーや医療従事者が、ヘルスリテラシーと文化的な関連性を考慮してオリジナルの文書を修正しました。修正された資料はモン語に翻訳された。最終的な編集は、モン族コミュニティからのフィードバックを用いて行われた。

METHODS: We collaborated with the American Heart Association/American Stroke Association to adapt existing English educational material for use among Hmong patients. A team of experts in stroke care, patient education, and interpreter services-along with Hmong community members and health care providers-modified the original documents for health literacy and cultural relevance. The revised materials were translated into Hmong. Final edits were made using feedback from the Hmong community.

結果:

脳卒中関連のトピックに関する8つの患者教育文書が、当院の医療システム全体に配布され、モン族患者のために様々な地域コミュニティのパートナーと共有された。

RESULTS: Eight patient education documents on stroke-related topics were disseminated throughout our health care system and shared with various regional community partners for Hmong patients.

DISCUSSION:

文化的謙虚さの原則を取り入れることは、格差を減らし、リスクの高い人々を疾病予防に参加させるための効果的な患者教育ツールを提供するための鍵となる。

DISCUSSION: Incorporating cultural humility principles is key to providing effective patient education tools for reducing disparities and engaging at-risk populations in disease prevention.

Copyright© Board of Regents of the University of Wisconsin System and The Medical College of Wisconsin, Inc.