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WMJ.2020 Jun;119(2):96-101.

救急部の患者とその患者のゲストは、アクティブシューター事件において、医療提供者に何を期待しているのか?

What Do Emergency Department Patients and Their Guests Expect From Their Health Care Provider in an Active Shooter Event?

  • Kevin Kenney
  • Kevin Nguyen
  • Erin Konecki
  • Corion Jones
  • Edward Kakish
  • Brian Fink
  • Paul P Rega
PMID: 32659061

抄録

背景:

"Run-Hide-Fight"は、政府機関や民間機関が能動的な射撃訓練で教えている、命を救うための総括的なマントラである。生命を脅かす状況下での医療従事者の対応に対する患者の期待に焦点を当てた初期調査では、患者は医療従事者が患者の幸福を守るために重要な行動をとると信じていることが示唆された。一般市民の期待と医療従事者の訓練との間に潜在的な格差があることを検証しなければならないが、これは、積極的な銃撃戦が行われている状況では、衝突、混乱、遅れが致命的な結果をもたらす可能性があるからである。

BACKGROUND: "Run-Hide-Fight" is the summative life-saving mantra taught by governmental and private agencies in active shooter training. Initial research focused on patient expectations of health care provider responses in life-threatening situations suggests patients believe health care providers will take significant action to protect patient well-being. The potential disparity between expectations of the public and health care practitioner training must be examined, as conflict, confusion, and delays may have mortal consequences in active shooter situations.

目的:

積極的な銃撃戦が発生した際の医療従事者の義務と責任の程度について、一般の人々の認識を調査しました。

OBJECTIVE: Public perceptions of the extent of health care practitioners' duties and responsibilities to themselves and their patients during an active shooter event were investigated.

方法:

この調査では、銃乱射事件によって中断された4つの救急部門の患者ケースを想定して、医療従事者の対応に対する期待を問うたものを作成し、トレド大学救急部門の患者とその家族を対象に実施しました。対応は、医療提供者中心の行動と患者中心の行動に分類されました。

METHODS: A survey that queried perceived expectations of health care provider response efforts in 4 emergency department patient case scenarios interrupted by an active shooter event was developed and implemented to patients and retinue of the University of Toledo Emergency Department. Responses were grouped into provider-centric or patient-centric actions.

結果:

患者82人、ゲスト45人の計127人が回答し、分析対象となった。4つのシナリオすべてにおいて、平均87.4%の回答が患者中心の回答であった。患者中心の回答の頻度はシナリオによって大きく異なり、女性の方が患者中心の期待を持っている可能性が高かった。

RESULTS: One hundred twenty-seven participants responded to the survey and were included in the analysis: 82 patients and 45 guests. In all 4 scenarios, a mean of 87.4% responses was patient-centric. Frequency of patient-centric responses differed significantly by scenario, and women were more likely to have patient-centric expectations.

DISCUSSION:

一般の人々は、積極的な銃撃戦が行われている状況では、医療提供者が彼らを支援することに大きな期待を抱いている。医療提供者と患者の安全を同時に確保することは、一般的な病院の危機管理訓練と矛盾している。患者の期待と医療提供者の訓練をより一致させるための努力が必要である。

DISCUSSION: The public has significant expectations that the health care provider will assist them during active shooter situations. Providing for the security of the health care provider and patient simultaneously is in conflict with common hospital crisis training. Efforts must be taken to bring patient expectations and provider training into greater alignment.

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