あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Med Teach.2020 Jul;:1-2. doi: 10.1080/0142159X.2020.1788713.Epub 2020-07-11.

VUCAの世界での医学教育のためのコーチングスキル

Coaching skills for medical education in a VUCA world.

  • Arti Maini
  • Yamini Saravanan
  • Tara A Singh
  • Molly Fyfe
PMID: 32657666 DOI: 10.1080/0142159X.2020.1788713.

抄録

世界はCOVID-19パンデミックの真っ只中にあります。医療従事者や学生は、世界的に「VUCA」(揮発性、不確実性、複雑性、曖昧性)が高まっている医療・教育環境を経験しています。私たちの将来の医療従事者には、仕事、不確実性、変化という個人的、感情的な課題を管理するスキルが必要です。これには、組織化、時間管理、積極的かつ一貫した臨床スキルの開発、効果的なコミュニケーション、人を中心としたアプローチ、自己反省、セルフケアなどが含まれます。これは、個人的な回復力を構築し、異なる医療エコシステムの中で可能な限り最高の臨床ケアを提供し、より良い医療システムのために革新を行い、より脆弱なコミュニティのために提唱するために、学部医学教育と継続的な臨床実習の間に成功するために不可欠です。私たちの教員と学生は、燃え尽き症候群を軽減し、臨床現場でよりやりがいのある、人を中心とした会話をし、個人的に柔軟に対応し、変化に建設的に適応できるようにするために、ソリューション指向のコーチングスキルを学び、応用することに熱心に取り組んでいます。コーチングのトレーニングは、医学部の学部カリキュラムと継続的な専門能力開発に不可欠な要素となるべきであり、医療従事者がヒューマニスティックな医療の実践から喜びを得られるように支援し、VUCA医療環境の中で私たちが経験している課題を克服して前進するために役立つリーダーシップスキルを開発することができるようにします。

The world is in the midst of the COVID-19 pandemic. Healthcare professionals and students globally are experiencing an increasingly 'VUCA' (volatile, uncertain, complex and ambiguous) healthcare and educational climate. Our future medical workforce needs skillsets to manage the personal and emotional challenges of work, uncertainty and change. These include organization, time management, proactive and consistent clinical skill development, effective communication, person-centred approaches, self-reflection and self-care. This is critical for success during undergraduate medical education and ongoing clinical practice to build personal resilience, provide the best possible clinical care in a different healthcare ecosystem, innovate for better healthcare systems and advocate for more vulnerable communities. Our faculty and students have been eager to learn and apply solution-oriented coaching skills to help to mitigate against burnout, hold more rewarding, person-centred conversations in clinical practice and enable them personally to respond flexibly and adapt constructively to change. Coaching training should comprise an essential component of the undergraduate medical curriculum and continuing professional development, supporting our medical workforce to derive joy from the practice of humanistic healthcare and develop the leadership skills to help shape a way forward through the challenges we are experiencing in an increasingly VUCA healthcare climate.