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Int J Public Health.2020 Jul;10.1007/s00038-020-01425-z. doi: 10.1007/s00038-020-01425-z.Epub 2020-07-12.

問題の内在化および外在化、学業能力に対する近隣効果:ローマと非ローマの青年期の比較

Neighborhood effects on internalizing and externalizing problems, and academic competence: a comparison of Roma and non-Roma adolescents.

  • Alexander T Vazsonyi
  • Dan Liu
  • Julia Beier
  • Marek Blatny
PMID: 32656725 DOI: 10.1007/s00038-020-01425-z.

抄録

目的:

本研究では、地域の文脈がロマの若者の適応(内在化・外在化する問題、学力)にどの程度影響を与えているか、また、民族性がこれらの関連性を緩和し、独特の差異を説明しているかどうかを検証した。

OBJECTIVES: The current study tested the extent to which the neighborhood context influenced Roma youth adjustment (internalizing and externalizing problems, and academic competence) and whether ethnicity moderated these links and explained unique variance.

方法:

369人のローマ人と非ローマ人の初期および中期青年から横断的データを収集した。

METHODS: Cross-sectional data were collected from 369 Roma and non-Roma early and middle adolescents.

結果:

ロマの若者は、SES、学校の成績、学業への意欲が有意に低いと報告した。近所の安全性に対する恐怖や懸念は、ローマと非ローマの青年の両方で、3つの内在化する問題のすべてを予測し、近所付き合いの密度と夜間の社会活動は、両民族で外在化する行動を予測した。民族性による有意な相互作用効果は認められなかった。

RESULTS: Roma youth reported significantly lower SES, school grades, and academic aspirations. Perceived fear or concerns about neighborhood safety predicted all three internalizing problems, for both Roma and non-Roma adolescents; neighborhood acquaintanceship density and nighttime social activities predicted externalizing behaviors, for both ethnic groups; and finally, both ethnicity and nighttime social activities predicted school grades, while only ethnicity predicted academic aspirations. No significant by ethnicity interaction effects were found.

結論:

ロマの若者は成績と学業への意欲が低いと報告しているが、問題の内在化や外在化については民族性による平均レベルの差は見られなかった。一方、近隣変数は両グループの青少年にとって重要であり、学力の指標を除いては、民族性が独特の分散を説明することはなかった。このように、発達過程、近隣変数と適応の指標との関連性は、ローマの青少年と非ローマの青少年で非常に類似していた。

CONCLUSIONS: Roma youth reported lower grades and academic aspirations, but no mean level differences were found in internalizing or externalizing problems by ethnicity. On the other hand, neighborhood variables were important for both groups of youth, and with the exception of measures of academic competence, ethnicity did not explain unique variance. Thus, developmental processes, the links between neighborhood variables and measures of adjustment, were highly similar in Roma and non-Roma youth.