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MedEdPORTAL.2020 May;16:10901. 10901. doi: 10.15766/mep_2374-8265.10901.Epub 2020-05-15.

不器用な馬。自己指示された、ケースベースの学習のファシリテーターのための専門的な開発ツール

The Clumsy Horse: A Professional Development Tool for Facilitators of Self-Directed, Case-Based Learning.

  • Amy Stickford Becker
  • Kristen Friedrichs
  • Melissa Stiles
  • Kelly Herold
  • Christine Seibert
PMID: 32656322 PMCID: PMC7331962. DOI: 10.15766/mep_2374-8265.10901.

抄録

はじめに:

科学の絶え間ない進化と技術の進歩により、将来の医師は、彼らの専門的なキャリアを通して継続的に学習することによって、刻々と変化するヘルスケア環境をナビゲートするために学ばなければなりません。将来の医師が知識のギャップを見極め、新しい情報を求め、分析し、伝える能力に長けていることを保証するために、生涯にわたる自己指導型の学習は医学教育の重要な要素です。ケースベースの自己指導型学習を教える教員を養成するために、私たちはClumsy Horse Caseをデザインしました。

Introduction: With the constant evolution of science and advancing technology, future physicians must learn to navigate an ever-changing health care environment by continuous learning throughout their professional careers. Lifelong, self-directed learning is a critical component of medical education to ensure future physicians are adept at identifying knowledge gaps and seeking, analyzing, and communicating new information. To train faculty who teach case-based, self-directed learning, we designed the Clumsy Horse Case.

方法:

Clumsy Horse Caseは、症例をベースにした新しい自己指導型カリキュラムである「患者中心教育(PaCE)症例」のファシリテーターのためのファシリテーター養成プログラムの一環として作成されました。慣れ親しんでいない獣医学のケースは、異なる専門分野の教員のために、本物の自己指導型の学習体験を提供するための場を提供するように設計されています。効果を判断するために、教員はClumsy Horse Caseのセッション後に標準化された8項目の評価アンケートに記入し、ファシリテーターは各学期末に標準的な教員評価用紙を使って学生からのフィードバックを受けました。

Methods: The Clumsy Horse Case was created as part of a faculty development program for facilitators of a new case-based, self-directed curriculum known as Patient-Centered Education (PaCE) Cases. An unfamiliar veterinary medicine case was designed to level the playing field for faculty from different specialty areas in order to provide an authentic self-directed learning experience. To determine effectiveness, faculty participants completed a standardized eight-question evaluation survey after the Clumsy Horse Case session, and facilitators received student feedback at the end of each semester via a standard faculty evaluation form.

結果:

学生の評価は、教員が効果的なファシリテーターになるための十分な準備ができていることを示しています。Clumsy Horse Caseはファシリテーターの準備に不可欠なものであり、60名以上の教員に魅力的な学習体験を提供しました。アンケートの評価や教員の参加者からのコメントでは、学習体験への関与度と満足度が高いことが示されています。

Results: Student ratings indicated that faculty were adequately prepared to be effective facilitators. The Clumsy Horse Case was an integral part of facilitator preparation and provided an engaging learning experience for over 60 faculty. Survey ratings and comments from faculty participants indicated a high level of engagement and satisfaction with the learning experience.

ディスカッション:

不器用な馬のケースは、ケースをベースにした自己指導型学習の要素を持つあらゆるカリキュラムの教員を育成するために一般化可能です。どのような学校のカリキュラムにも合うように修正することができ、専門能力開発プログラムに統合することができます。

Discussion: The Clumsy Horse Case is generalizable for developing faculty in any curriculum with a case-based, self-directed learning component. It can be modified to fit any school's curriculum and integrated into a professional development program.

© 2020 Becker et al.