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日本語AIでPubMedを検索

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Front Psychol.2020;11:1141. doi: 10.3389/fpsyg.2020.01141.Epub 2020-06-15.

認知的テスト不安、モチベーション、自己調節の間のニュアンスのある関係を曲線分析によって明らかにする

Revealing Nuanced Relationships Among Cognitive Test Anxiety, Motivation, and Self-Regulation Through Curvilinear Analyses.

  • Jerrell C Cassady
  • W Holmes Finch
PMID: 32655435 PMCID: PMC7325947. DOI: 10.3389/fpsyg.2020.01141.

抄録

学生のモチベーションプロファイルと自己管理された学習戦略は、大学での全体的な学業の成功に大きな影響を与えます。テストの不安は、不適応な学習戦略や効果的でない動機づけの枠組みと繰り返し関連している。しかし、これらの変数間の正確な相互作用に関しては、現場での結果は一貫性がありませんでした。この研究では、米国中西部の中規模大学のボランティア学生グループからの匿名回答を採用した。曲線的な分析デザインを採用し、この研究では、学生の繁栄についての調査のこれらの共通のドメイン間の関係を検討しようとした。本研究の結果は、認知テストの不安がどのような状況下で最も高くなったり低くなったりしやすいかを検討する洞察を提供するものであった。その結果、テスト不安のレベルは、(a)学習者が主に外因的または内因的な目標志向を採用している場合、(b)結果が不確実な学術的課題を採用している場合、(c)学習者が受動的な学習戦略を採用している場合、(d)学習戦略がより個人的に関与している場合(外面化された学習行動とは対照的)に最大となることが示された。我々の結果は、学業環境におけるこれらの重要な感情的・認知的要因間の関係を明らかにする上で、曲線モデルがより有用であることを明らかにすることで、この分野に貢献している。さらに、我々は、大学の設定で学習者を支援する上でより最適な成功を促進するために、テストの不安、モチベーション、自己調節の間の相互作用の個々の特定のプロファイルを認識する識別と介入戦略を採用することを提唱する。

Student motivational profiles and self-regulated learning strategies are significant influences on overall academic success in university settings. Test anxiety has been repeatedly linked to maladaptive learning strategies and ineffective motivational frameworks. However, the results in the field have been inconsistent with respect to the precise interactions among these variables. This study employed anonymous responses from a group of volunteer students in a mid-sized Midwestern United States university, serving a primarily Caucasian and female population with an average age of 20 years. Adopting a curvilinear analytic design, this study attempted to examine the relationships among these common domains of inquiry into student thriving. The results of this study provide insights examining under which conditions cognitive test anxiety is most likely to be heightened or diminished. The results demonstrated that levels of test anxiety were greatest when (a) learners adopted primarily extrinsic or primarily intrinsic goal orientations, (b) academic tasks where the outcome was uncertain, (c) learners adopted passive learning strategies, and (d) learning strategies were more personally involved (as opposed to externalized study behaviors). Our results add to the field by identifying curvilinear models provide greater utility in identifying the relationships among these critical emotional and cognitive factors in academic settings. Furthermore, we advocate for employing identification and intervention strategies that recognize individually specific profiles of interactions among test anxiety, motivation, and self-regulation to promote more optimal success in supporting learners in university settings.

Copyright © 2020 Cassady and Finch.