あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Int J Lang Commun Disord.2020 Jul;doi: 10.1111/1460-6984.12553.Epub 2020-07-12.

喉頭切除術と気管食道音声の臨床領域における臨床医のトレーニングと開発に寄与する要因

Factors contributing to clinician training and development in the clinical area of laryngectomy and tracheoesophageal voice.

  • Kelli L Hancock
  • Elizabeth C Ward
  • Anne E Hill
PMID: 32654424 DOI: 10.1111/1460-6984.12553.

抄録

背景:

喉頭切除術後の気管食道発話(TES)リハビリテーションは、患者提示の複雑な性質と、この分野におけるSLTの役割の侵襲的な要素のために、言語聴覚士(SLT)にとって専門的な分野であることが長い間認識されてきました。そのため、この臨床分野で有能かつ安全に働くためには、大学院での経験とトレーニングが必要となります。しかし、このトレーニングと臨床能力開発を達成するために個々の臨床医が行うステップとプロセスは一貫性がなく、サービスによって大きく異なることが一般的に認識されている。今後の研修モデルを検討するために、臨床能力開発に最も有益であると考えられる重要な要素を特定する必要がある。

BACKGROUND: It has long been recognized that tracheoesophageal speech (TES) rehabilitation after laryngectomy is a specialized area of practice for speech and language therapist (SLTs) due to the complex nature of patient presentation and the invasive components of the SLT's role in this area. Therefore, postgraduate experience and training is required to work competently and safely in this clinical area. However, it is generally acknowledged that the steps and processes followed by individual clinicians to achieve this training and clinical skill development are inconsistent and vary widely across services. There is a need to identify critical elements deemed most beneficial to clinical skill development in order to inform future training models.

AIMS:

喉頭切除後の TES リハビリテーションの分野におけるトレーニングと臨床能力開発に寄与する要因についての臨床家の認識を探ること。

AIMS: To explore clinicians' perceptions of factors that contribute to training and clinical skills development in the area of TES rehabilitation post-laryngectomy.

参加者は全員、オーストラリアの臨床サービスに勤務するSLTで、TESを使用している患者を含む現在または最近の臨床症例を持つSLTであった。合計36人のSLTが募集され、経験のレベル別にグループ分けされました(初心者n=15、中級者n=7、経験者n=14)。各参加者は、同じような経験レベルの他の参加者との1つの小さなフォーカスグループに参加した。10のフォーカスグループが実施され、それぞれ約60分であった。半構造化されたインタビューガイドを使用して、この分野のトレーニングに関連する問題についての議論を促進した。記録を分析し、テーマを特定するために、テーマ分析が使用された。

METHODS & PROCEDURES: All participants were SLTs working in an Australian clinical service, with a current or recent clinical caseload that included patients using TES. A total of 36 SLTs were recruited and then grouped by level of experience (novice n = 15, intermediate n = 7, experienced n = 14). Each participant took part in one small focus group with other participants of similar experience level. Ten focus groups were conducted, each of approximately 60 min in duration. A semi-structured interview guide was used to facilitate the discussion of issues relating to training in this area. Thematic analysis was used to analyse transcripts and identify themes.

インタビューでは、以下の6つの重要なテーマが明らかになりました。他者との学習、形式的なプログラム、実践的な学習、訓練に影響を与えるプロセス、個人の影響。SLTは、5つのテーマすべてにおいて、肯定的な問題と困難な要素の両方を報告した。最後の(6番目の)テーマは、この分野が他の専門分野の専門トレーニングとどのように異なるかについての臨床医の認識に関するものであった。テーマの大部分は、3つの経験レベルすべてにおいて、臨床医によって等しく議論されていた。

OUTCOMES & RESULTS: Interviews identified six key themes, including: Learning with and from others; Formal programmes; Hands-on learning; Processes that influence training; and Individual influences. SLTs reported both positive issues and elements that were challenging across all five themes. The final (sixth) theme was identified regarding clinician perceptions of how this area differed to specialized training in other areas of the profession. The majority of themes were discussed equally by clinicians across all three experience levels.

すべての経験レベルの参加者は、臨床家が喉頭切除術後の TES リハビリテーションに従事する際に、複数の要因が臨床家のスキル、理解、コンピテンシーの獲得に貢献していることを確認しました。これらの要因を十分に考慮し、将来のSLTのトレーニングパスや機会に組み込むことで、この分野におけるコンピテンシー、スキルの習得、維持を最適化できる可能性がある。本論文が追加する内容 この分野ですでに知られていること TES の臨床分野で働く SLT のトレーニング、準備、知識ベースを検討した研究はあるが、その焦点は主に大学院レベル、または大学のコースワークの評価であった。この臨床領域での臨床家の訓練経路や訓練の必要性について、経験のあらゆるレベルの臨床家の反映や認識を検討するために質的な方法論を用いた研究はありませんでした。この研究の結果は、この分野の教育と訓練に関する既存の文献を基にして、TESリハビリテーションで働く際にSLTがスキル、理解、コンピテンシーをうまく獲得するために必要だと感じる要素を明らかにしたものです。調査結果は、この臨床領域における訓練経路と方法が経験レベルに関係なくSLTにとって継続的な検討事項であり、この領域における将来のコンピテンシープログラム、訓練機会、および提供方法に影響を与える能力を持っていることを強調しています。この研究の潜在的な、あるいは実際の臨床への影響は何か?効果的で継続的な卒後研修プログラムと専門的な開発の機会は、専門家としての能力と自信、患者の安全性、サービス提供全体にプラスの影響を与える可能性があります。したがって、この研究から得られたテーマは、TESリハビリテーションにおけるSLTのためのトレーニングと専門能力開発プログラムに含めるべき重要な要素を浮き彫りにしています。この情報は、すべての経験レベルのために現在の訓練経路を最適化するために利用することができます。

CONCLUSIONS & IMPLICATIONS: Participants across all experience levels identified that multiple factors contributed to clinicians successfully gaining skills, understanding and competency when working in TES rehabilitation post-laryngectomy. These factors, when fully considered and incorporated into future SLTs training pathways and opportunities, have the potential to optimize competency, skill acquisition and maintenance in this area. What this paper adds What is already known on this subject While studies have considered the training, preparation and knowledge base of SLTs working in the clinical area of TES, the focus has predominantly been at the immediate postgraduate level or assessment of university course work. No studies have used a qualitative methodology to consider the reflections and perceptions of clinicians' training pathways and training needs across all levels of experience for this clinical area. What this paper adds to existing knowledge The results of this study build upon the existing body of literature regarding education and training in this area, determining factors SLTs feel are required to successfully gain skills, understanding and competency when working in TES rehabilitation. The findings highlight that training pathways and methods in this clinical area are an ongoing consideration for SLTs regardless of experience level and have the ability to impact on future competency programmes, training opportunities and delivery methods in this area. What are the potential or actual clinical implications of this work? Effective and ongoing postgraduate training programmes and professional development opportunities have the potential to positively impact on professional competence and confidence, patient safety and overall service delivery. Hence, the themes generated from this research highlight essential factors to include within training and professional development programmes for SLTs in TES rehabilitation. This information can be used to help optimize current training pathways for all experience levels.

© 2020 Royal College of Speech and Language Therapists.