あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Adm Policy Ment Health.2020 Jul;10.1007/s10488-020-01064-9. doi: 10.1007/s10488-020-01064-9.Epub 2020-07-11.

学校のパートナー。自閉症スペクトラム障害の子どもたちのための家庭と学校をまたいだエビデンスに基づいた実践の整列を促進するための実施戦略

Partners in School: An Implementation Strategy to Promote Alignment of Evidence-Based Practices Across Home and School for Children with Autism Spectrum Disorder.

  • Gazi F Azad
  • Kyla E Minton
  • David S Mandell
  • Rebecca J Landa
PMID: 32653973 DOI: 10.1007/s10488-020-01064-9.

抄録

保護者と教師が家庭と学校を横断して実践を調整すると、自閉症スペクトラム症(ASD)の子どもたちへのサービスが最適化される可能性があります。学校のパートナーは、学校でのASDサービスを改善するために設計された多面的な実施戦略である。目標は、保護者と教師がエビデンスに基づいた実践(EBPs)を使用することを増加させ、それらのEBPsを設定間で調整することである。私たちは、49人の保護者と教師のダイアドでPartners in Schoolを試験的に実施し、管理とモデルへの忠実度の報告に関連する要因を評価しました。具体的には、親と教師の両方が完了した介入ステップの数(報告された整合性)と、介入の整合性に関連する特性を測定しました。Partners in Schoolでは、相談前の面接、対面での相談会、それぞれの環境での同じEBPの積極的な実施、相談後の面接への保護者と教師の参加が含まれている。また、保護者と教師は相談の前後にアンケート調査を実施した。平均して、保護者と教師はそれぞれの環境(家庭や学校など)で約5つのEBPステップを自分たちで行いました。これら5つのステップのうち、保護者と教師は、平均して同じEBPsステップのうち3つを完了していた。保護者と教師では、報告されたアライメントに関連する要因が異なっていたが、保護者と教師の両方に共通していたのは、コミュニケーション変数がアライメントの報告に関連していたということであった。我々の知見は、ASDのサービス提供モデルのための利害関係者の調整におけるコミュニケーションの重要な役割を示している。

When parents and teachers align their practices across home and school, it may optimize services for children with autism spectrum disorder (ASD). Partners in School is a multi-faceted implementation strategy designed to improve ASD services in schools. The goal is to increase parents' and teachers' use of evidence-based practices (EBPs) and to align those EBPs across settings. We piloted Partners in School with 49 parent-teacher dyads to assess administration and the factors associated with reported fidelity to the model. Specifically, we measured the number of intervention steps both parents and teachers completed (reported alignment) and the characteristics associated with intervention alignment. Partners in School involves parent-teacher participation in a pre-consultation interview, an in-person consultation meeting, active implementation of the same EBPs in their respective settings, and a post-consultation interview. Parents and teachers also completed surveys pre- and post-consultation. On average, parents and teachers completed approximately five EBP steps on their own in their respective settings (i.e., at home or at school). Of these five steps, parents and teachers both completed three of the same EBPs steps, on average. Different factors were related to reported alignment for parents versus teachers; however, a similarity noted for both parents and teachers was that communication variables were associated with reported alignment. Our findings indicate the important role of communication in aligning stakeholders for ASD service delivery models.