あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Work.2020 Jul;WOR203210. doi: 10.3233/WOR-203210.Epub 2020-07-10.

イギリスの南アジア系医学生とジュニアドクターにおけるストレスの生活体験

The lived experience of stress in British South-Asian medical students and junior doctors.

  • Ishani Jasmin
  • James Binnie
PMID: 32651347 DOI: 10.3233/WOR-203210.

抄録

背景:

ストレスは医療専門職の要素として認められていますが、文化的背景がストレスの知覚にどのように影響を与えるかは研究されていません。

BACKGROUND: Stress is an acknowledged element of the medical profession; how cultural backgrounds may affect the perception of stress is understudied.

目的:

本研究の目的は、イギリスの南アジア系医学生とジュニアドクターのストレスに関連した経験を調査し、彼らの対処メカニズムを探ることであった。

OBJECTIVE: This study aimed to examine the stress-related experiences of British South Asian medical students and junior doctors, and to explore their coping mechanisms.

方法:

医療訓練の様々な段階にある5人の参加者に半構造化インタビューを実施した。参加者全員がストレス、不安、うつ病を報告しており、イギリス系南アジア人の血を引いていた。

METHODS: Semi-structured interviews were conducted with five participants at various stages of medical training. All participants reported stress, anxiety or depression and were of a British South Asian heritage.

結果:

解釈的現象学的分析が行われ、3つの主要なテーマが特定されました。これらのテーマは、物語の旅路をたどっています。最初のテーマは「個人的推論と外部推論」であり、参加者のキャリア選択に影響を与えた要因、すなわち、内的要因(例:自己効力感)と外的要因(例:医療職に就く前の経験)の両方に言及した。第二に、「ストレスと脆弱性」では、内的ストレス要因(例:完璧主義)または外的ストレス要因(例:社会的比較)の結果として参加者が経験したストレスを調べました。最後のテーマである「忍耐と対処」は、前述のストレス要因に対処するために参加者が開発した対処戦略に言及したもので、自傷行為から視覚化まで様々なものがありました。

RESULTS: An Interpretative Phenomenological Analysis was undertaken and three master themes were identified. These themes follow a narrative journey. The first theme was Individual and External Reasoning, and referred to the factors that influenced participants career choices - both internal (e.g. a sense of self-efficacy) and external (e.g. prior exposure to the medical career). Secondly, Stress and Vulnerability examined the stress the participants experienced as a result of either internal stressors (e.g. perfectionism) or external stressors (e.g. social comparison). The last theme, Perseverance and Coping, referred to the coping strategies that participants developed to deal with aforementioned stressors, which varied from self-harm to visualisation.

結論:

医療職を目指すという選択は、自己効力感、事前の経験、および職業の威信感に基づいていた。ストレス要因と関連する対処メカニズムは、コホート内で社会的、環境的、心理的状況に応じて様々であった。ストレス管理の介入は個人の文化的背景を考慮して個人に合わせたアプローチをとるべきである一方で、ストレスに直接つながる医療訓練内の全身的な要因は、単に認識するだけではなく、対処しなければなりません。

CONCLUSIONS: The choice to pursue a medical career was based on self-efficacy, prior exposure, and the perceived prestige of the vocation. Stressors and related coping mechanisms varied within the cohort, depending on social, environmental, and psychological circumstances. Whilst stress management interventions should take a personalised approach, considering individual cultural backgrounds; the systemic factors within medical training that directly lead to stress have to be addressed rather than merely acknowledged.