あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Asian Pac. J. Cancer Prev..2020 Jul;21(S1):5-8. 89100. doi: 10.31557/APJCP.2020.21.S1.5.Epub 2020-07-01.

効果的なたばこ対策介入を可能にするための情報の改善と経時的な進捗状況の測定:カンボジアでの経験

Improving Information to Enable Effective Tobacco Control Intervention and Measure Progress Over Time: The Cambodia Country Experience.

  • James Rarick
  • They Kheam
  • Yel Daravuth
  • Edouard Tursan D'Espaignet
  • Mina Kashiwabara
  • Chhea Chhordaphea
  • Bungon Ritthiphakdee
PMID: 32649164 DOI: 10.31557/APJCP.2020.21.S1.5.

抄録

タバコは非伝染性疾患(NCD)の主な原因となっており、毎年約4,100万人が死亡している。そのうち1,500万人が30歳から69歳までの間に早死にしており、その多くは低・中所得国(LMICs)で発生している。持続可能な開発のための 2030 アジェンダ」の下での「持続可能な開発目標」とその目標の採択は、世界保健機関(WHO) の「たばこ対策枠組条約」の実施を強化し、NCDs による早死にを 3 分の 1 に削減することを具体的に求めており、各国がたばこ対策の取り組みを加速させるための新たな原動力となっています。西太平洋地域のほとんどの国では、NCD の予防と制御が国家戦略計画や保健政策の中で優先事項とされていますが、タバコの使用を減らすための国家目標を正式に採用している国はほとんどありません。WHO FCTC の第 20 条は、すべての国に対し、たばこ対策の取り組みのモニタリングと評価を可能にするために、たばこサーベイランスの改善を求めています。タイムリーで標準化された比較可能なデータの増加は、強力なたばこ対策の開発と実施のための科学的に有効で達成可能な国家指標と目標を設定するための新たな機会を提供しています。カンボジアではまだ国家目標の設定や立法措置の完全な実施には至っていない。しかし、強力なたばこ監視メカニズムが整備されていれば、定期的なたばこ使用の監視と監視を行う能力を開発したLMICにとって、国のデータを利用してより強力なたばこ対策を提唱するための経験を提供することができる。

Tobacco is a leading cause of noncommunicable diseases (NCDs) which kill about 41 million people each year. Of these, 15 million die prematurely between the ages of 30 and 69 years, most of which occur in low- and middle-income countries (LMICs). The adoption of the Sustainable Development Goals and their targets under the 2030 Agenda for Sustainable Development provides a new impetus for countries to accelerate tobacco control efforts as they specifically call for strengthening implementation of the World Health Organization (WHO) Framework Convention on Tobacco Control and striving to achieve a one-third reduction in premature deaths from NCDs. While NCD prevention and control is a priority in the national strategic plans and policies for health in most countries in the Western Pacific Region, few have formally adopted a national target for reducing tobacco use. Article 20 of the WHO FCTC calls on all countries to improve tobacco surveillance to enable monitoring and evaluation of tobacco control efforts. The increase in timely and standardized comparable data presents new opportunities to set scientifically valid and achievable national indicators and targets for development and implementation of strong tobacco control measures. Cambodia is yet to establish national targets and full implementation of legislative measures. However, with strong tobacco surveillance mechanism in place, it can provide the country experience for a LMIC that has developed its own capacity to conduct periodic monitoring and surveillance of tobacco use and for using national data to advocate successfully for stronger tobacco control policies.