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Int J Environ Res Public Health.2020 Jul;17(13). E4905. doi: 10.3390/ijerph17134905.Epub 2020-07-07.

エクサゲーム中の特定年齢層におけるエネルギーシステムの寄与と身体活動

Energy System Contributions and Physical Activity in Specific Age Groups during Exergames.

  • Seung-Bo Park
  • Minjun Kim
  • Eunseok Lee
  • Doowon Lee
  • Seong Jun Son
  • Junggi Hong
  • Woo-Hwi Yang
PMID: 32646023 DOI: 10.3390/ijerph17134905.

抄録

エクサゲームは、身体運動の健康効果を高める代替的な方法として推奨されてきました。しかし、特定の年齢層におけるエクサゲームのエネルギー系寄与(ホスファゲン、解糖、酸化)については不明な点が多い。本研究の目的は、特定の年齢層におけるエクスターゲーム中の3つのエネルギーシステムと代謝プロファイルの寄与を調査することであった。本研究には健康な男女74名が参加した(高齢者、=26歳:年齢75.4±4.4歳、体重59.4±8.7kg、身長157.2±8.6cm、成人、=24歳:年齢27.8±3.3歳、体重73.4±17.8kg、身長170.9±11.9cm;および思春期、=24歳:14±0.8歳、体重71.3±11.5kg、身長173.3±5.2cm)。)異なるエネルギー系の要求を評価するために、参加者全員がアクションレースと名付けられたエクセルゲームに従事した。運動ゲームのプロトコルは、立っている、座っている、止まる、ジャンプする、腕を振るなどの全身運動で構成されています。エクスターゲーム中、平均心拍数(HR)、ピーク心拍数(HR)、平均酸素取り込み量(VO)、ピーク酸素取り込み量(VO)、ピーク乳酸(Peak La)、乳酸の差(ΔLa)、ホスファゲン(W)、解糖(W)、酸化(W)、総エネルギー需要量(W)を分析した。酸化的エネルギー系の寄与は、リン原系や解糖系の寄与よりも高かった(65.9 ± 12% vs. 29.5 ± 11.1% or 4.6 ± 3.3%, いずれも < 0.001)。高齢者における総エネルギー要求量と酸化系の寄与は、成人および青年期に比べて有意に低かった(それぞれ72.1±28kJ、=0.028; 70.3±24.1kJ、=0.024)。本研究で適用されたエクセルゲームでは、酸化エネルギー系が主に使用された。また、高年齢者の総代謝仕事量は、思春期や成人に比べて低かった。これは、酸化的エネルギー系の低下によるものであった。今後の研究では、エクセルゲームを最適化するために、強度と量の定量化が必要である。このようなアプローチは、限られたスペースでの身体活動を促す上で重要な役割を果たしている。

Exergames have been recommended as alternative ways to increase the health benefits of physical exercise. However, energy system contributions (phosphagen, glycolytic, and oxidative) of exergames in specific age groups remain unclear. The purpose of this study was to investigate the contributions of three energy systems and metabolic profiles in specific age groups during exergames. Seventy-four healthy males and females participated in this study (older adults, = 26: Age of 75.4 ± 4.4 years, body mass of 59.4 ± 8.7 kg, height of 157.2 ± 8.6 cm; adults, = 24: Age of 27.8 ± 3.3 years, body mass of 73.4 ± 17.8 kg, height of 170.9 ± 11.9 cm; and adolescents, = 24: Age of 14 ± 0.8 years, body mass of 71.3 ± 11.5 kg, height of 173.3 ± 5.2 cm). To evaluate the demands of different energy systems, all participants engaged in exergames named Action-Racing. Exergames protocol comprised whole-body exercises such as standing, sitting, stopping, jumping, and arm swinging. During exergames, mean heart rate (HR), peak heart rate (HR), mean oxygen uptake (VO), peak oxygen uptake (VO), peak lactate (Peak La), difference in lactate (ΔLa), phosphagen (W), glycolytic (W), oxidative (W), and total energy demands (W) were analyzed. The contribution of the oxidative energy system was higher than that of the phosphagen or glycolytic energy system (65.9 ± 12% vs. 29.5 ± 11.1% or 4.6 ± 3.3%, both < 0.001). The contributions of the total energy demands and oxidative system in older adults were significantly lower than those in adults and adolescents (72.1 ± 28 kJ, = 0.028; 70.3 ± 24.1 kJ, = 0.024, respectively). The oxidative energy system was predominantly used for exergames applied in the current study. In addition, total metabolic work in older adults was lower than that in adolescents and adults. This was due to a decrease in the oxidative energy system. For future studies, quantification of intensity and volume is needed to optimize exergames. Such an approach plays a crucial role in encouraging physical activity in limited spaces.