日本語AIでPubMedを検索
動物実験室における研修医の手術成績に対する構造化された評価と即時フィードバックを組み込んだ集中腹腔鏡トレーニングコースの影響を検討した
The impact of intensive laparoscopic training course with structured assessment and immediate feedback on residents' operative performance in animal lab.
PMID: 32642846 DOI: 10.1007/s00464-020-07778-z.
抄録
序論:
本研究の目的は、構造化評価と即時フィードバックを組み込んだ腹腔鏡集中トレーニングコースが、動物実験室での研修医の手術成績に与える影響を検討することであった。
INTRODUCTION: The objective of this study was to examine the impact of an intensive laparoscopic training course incorporating structured assessment and immediate feedback on residents' operative performance in animal lab.
方法:
外科研修医は、2日間の集中腹腔鏡トレーニングコースに参加した。外科研修医は2日間連続で生きた豚を使って同じ手技を行った。ジュニア研修医(PGY1-2)は腹腔鏡下胆嚢摘出術と切開ヘルニア修復術を、シニア研修医(PGY3-5)は腹腔鏡下Nissen fundoplication、脾臓摘出術、低位前大腸切除術を行った。手術成績の評価には、妥当性が証明された評価ツール(腹腔鏡技術の手術成績評価のためのグローバル評価ツールと手順別評価ツール)を使用した。教員評価と自己評価は両日とも各手技の直後に行った。1回の反復後の研修医のパフォーマンスに対する研修の効果を調べるために、Wilcoxon順位検定を使用した。
METHODS: Surgical residents participated in a 2-day intensive laparoscopic training course. They performed the same procedures on two consecutive days on live pigs. Junior residents (PGY1-2) performed laparoscopic cholecystectomy and incisional hernia repair and the senior residents (PGY3-5) performed laparoscopic Nissen fundoplication, splenectomy, and low anterior colon resection. Assessment tools with proven validity evidence (global and procedure-specific rating tools for operative assessment of laparoscopic skills) were used to assess their operative performance. Faculty assessment and self-assessments were completed immediately after each procedure on both days. The Wilcoxon rank test was used to examine the effect of training on resident performance after one repetition.
結果:
40名の外科研修医(ジュニア研修医20名、シニア研修医20名)が参加した。グローバル評価尺度を用いて、切開ヘルニア修復術およびNissen fundoplicationにおける一般的な腹腔鏡技術に有意な改善が認められた(p<0.05)。また、手術別スキル評価を用いた場合には、胆嚢摘出術、切開ヘルニア修復術、低位前腸肋骨切除術においても改善が見られた(p<0.05)。研修医の自己申告したコンフィデンスと手術成績との間には正の相関関係があった。この研究では、構造化されたトレーニングカリキュラムが、シミュレートされた環境での基本的および高度な腹腔鏡技術の手術パフォーマンスを向上させる上で有益であることが示された。今後の研究では、スキルの保持とコンピテンシーを達成するために必要なトレーニングの期間を検討する必要がある。
RESULTS: Forty surgical residents (20 junior and 20 senior residents) participated. There was a significant improvement in general laparoscopic skills during incisional hernia repair and Nissen fundoplication using global rating scales (p < 0.05). Moreover, there was an improvement in their performance during cholecystectomy, incisional hernia repair, and low anterior colectomy when procedure-specific skills assessments were used (p < 0.05). There was a positive correlation between residents' self-reported confidences and their operative performance CONCLUSION: Trainees showed significant improvements in performance in general and procedure-specific laparoscopic skills in a wide range of procedures after an intensive training course. This study demonstrates the benefit of a structured training curriculum in improving operative performance in basic and advanced laparoscopic skills in a simulated environment. Future studies are needed to examine the duration of training required to achieve skill retention and competency.