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J Child Adolesc Psychopharmacol.2020 Jul;doi: 10.1089/cap.2020.0062.Epub 2020-07-08.

COVID-19危機時の大規模児童精神科における在宅ベースのテレメンタルヘルスの実施

Implementation of Home-Based Telemental Health in a Large Child Psychiatry Department During the COVID-19 Crisis.

  • Aditi Sharma
  • Tyler Sasser
  • Erin Schoenfelder Gonzalez
  • Ann Vander Stoep
  • Kathleen Myers
PMID: 32639849 DOI: 10.1089/cap.2020.0062.

抄録

テレメンタルヘルス(TMH)は、危機時の精神保健サービスの提供についてはあまり説明されていない。ほとんどの児童・思春期精神科研修プログラムでは、TMHをカリキュラムに統合しておらず、危機時に患者のニーズに対応するための設備が整っていないのが現状である。本研究では、COVID-19パンデミック時の在宅TMH(HB-TMH)サービスの実施を紹介する。 包括的な外来の児童・思春期精神医学プログラムをHB-TMHバーチャルクリニックに移行する際の技術的、管理的、訓練的、臨床的な実施要素について説明する。 移行は6週間で達成された。ほとんどの診療所内のサービスは、キャンパス外の自宅に迅速に移動された。各実施要素で直面した課題のため、電話セッションにより、診療所内から信頼性の高いバーチャル診療所への移行が実現しました。HB-TMHの計画を立ててから3週間(2020年3月20日)以内に、すべての予約の67%が在宅で行われ、4週間(2020年3月27日)以内には90%が在宅で行われた。6週目(2020年4月3日)までには、信頼できるHB-TMHの予約が実施された。 COVID-19パンデミックの危機は、私たちの確立された患者のケアを混乱させるソリューションを革新し、危機の間に問題を発症した若者のためのリソースを作成する機会を生み出しました。私たちの部署は、HB-TMHへの移行を容易にするTMHサービスを提供する経験を積んでいましたが、それでも既知の課題や予期せぬ課題を克服しなければなりませんでした。私たちの経験は、HB-TMHサービスを迅速に実施することに重点を置いて確立するためのロードマップを提供している。また、通常の地域社会のリソースが利用できない将来の危機の間(というよりも後)に、TMHが果たすべき役割を示している。

Telemental health (TMH) is not well described for mental health service delivery during crises. Most child and adolescent psychiatry training programs have not integrated TMH into their curricula and are ill equipped to respond during crises to their patients' needs. In this study, we present the implementation of a home-based TMH (HB-TMH) service during the COVID-19 pandemic. We describe the technological, administrative, training, and clinical implementation components involved in transitioning a comprehensive outpatient child and adolescent psychiatry program to a HB-TMH virtual clinic. The transition was accomplished in 6 weeks. Most in-clinic services were rapidly moved off campus to the home. Owing to challenges encountered with each implementation component, phone sessions bridged the transition from in-clinic to reliable virtual appointments. Within 3 weeks (March 20, 2020) of planning for HB-TMH, 67% of all appointments were conducted at home, and within 4 weeks (March 27, 2020), 90% were conducted at home. By week 6 (April 3, 2020), reliable HB-TMH appointments were implemented. The COVID-19 pandemic crisis created the opportunity to innovate a solution to disrupted care for our established patients and to create a resource for youth who developed problems during the crisis. Our department was experienced in providing TMH services that facilitated the transition to HB-TMH, yet still had to overcome known and unanticipated challenges. Our experience provides a roadmap for establishing a HB-TMH service with focus on rapid implementation. It also demonstrates a role for TMH during (rather than after) future crises when usual community resources are not available.