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日本語AIでPubMedを検索

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Int J Environ Res Public Health.2020 Jul;17(13). E4761. doi: 10.3390/ijerph17134761.Epub 2020-07-02.

4年後の健康情報ポータルの展望的分析

A Prospective Analysis of Health Information Portals in Four Years.

  • Hanna Choi
  • Soo-Kyoung Lee
PMID: 32630704 DOI: 10.3390/ijerph17134761.

抄録

目的:

米国(米国)、韓国、英国(英国)、オーストラリアの17の健康情報ポータルを調査し、ウェブ上の健康情報サービスの状況を把握した。

OBJECTIVES: We examined 17 health information portals to determine the status of web-based health information services in the United States (U.S.A.), South Korea, the United Kingdom (U.K.), and Australia.

方法:

代表的な健康情報ポータル(米国8拠点、韓国7拠点、英国1拠点、オーストラリア1拠点)を対象に、外部ポータルの構造、コンテンツスコープ、サービス特性、サービス機能に着目し、6名のステークホルダー4グループを対象に、オンライン健康情報の35項目について4年間の縦断的な傾向を分析した。

METHODS: We analyzed longitudinal trends in 35 items of online health information over four years among representative health information portals (eight based in the U.S.A., seven in South Korea, one in the U.K., and one in Australia), focusing on external portal structure, content scope, service characteristic, and service function with four stakeholder groups of six stakeholders.

結果:

最も変化が大きかったのはサービス項目で、全体では44.1%であった。サービス特性」が17.6%、「外部ポータル構造」が41.2%、「サービス機能」が58.8%、「コンテンツ範囲の変更」が58.8%と、全体の44.1%を占めている。具体的には、「モバイルアプリケーション・ユーティリティ」(サービス機能)、公衆衛生ポータルにおける「個人カルテの利用」(コンテンツ範囲の変更)、「チャート・動画」(サービス特性)、「更新日」(外部ポータル構造)の増加などが挙げられる。

RESULTS: The most notable change was in the service items, and overall, in 44.1% of total items: 17.6% in service characteristic, 41.2% in external portal structure, 58.8% in service function, and 58.8% in content scope change. More specifically, these changes included increases in the "mobile application utility" (service function), "use of personal health records" on public health portals (content scope change), "Charts and videos" (service characteristic), and "renewal date" (external portal structure).

結論:

今回の既存の健康情報ポータルのレビューは、ヘルスケア事業者が消費者のニーズが信頼性の高いウェブサイトに反映されているかどうかを確認できるようにするための脚注となる。さらに、これらの知見は、関係者やオンライン健康情報の消費者に適切な情報を提供することで、ポータルの質を高めることにも役立つだろう。

CONCLUSIONS: This review of existing health portals will be a footnote for enabling health care providers to confirm whether the needs of consumers are reflected on their website with high reliability. Furthermore, these findings will help to enhance the quality of portals by delivering relevant information to stakeholders and to the consumers of online health information.