あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Emerg. Med. Clin. North Am..2020 Aug;38(3):705-713. S0733-8627(20)30042-0. doi: 10.1016/j.emc.2020.04.008.Epub 2020-06-10.

救急部における患者体験の最適化

Optimizing Patient Experience in the Emergency Department.

  • Jonathan D Sonis
  • Benjamin A White
PMID: 32616289 DOI: 10.1016/j.emc.2020.04.008.

抄録

救急部(ED)の患者体験は、救急部やヘルスケア全体のリーダーにとって、ますます注目される分野となっています。救急部のケア環境に内在する多くの要因が、患者に優れた体験を提供するという課題に拍車をかけていますが、そうすることで、患者のコンプライアンスと健康状態の改善、職場の満足度の向上、医療従事者とスタッフの燃え尽きの減少、医療過誤のリスクの減少、収益の増加など、多くのメリットが得られます。待ち時間は患者体験の主な要因であるが、提供者とスタッフのコミュニケーションは非常に重要であり、優れたコミュニケーションと共感を得ることで、長い待ち時間、過密な環境、その他の課題を軽減することができる。

Emergency department (ED) patient experience is a growing area of focus for leaders in the ED and throughout health care. While many factors intrinsic to the ED care environment add to the challenge of providing patients with an excellent experience, doing so holds many benefits, including improved patient compliance and health outcomes, improved workplace satisfaction and reduced provider and staff burnout, decreased malpractice risk, and increased revenue. Although wait time is a major driver of patient experience, provider and staff communication are critically important and excellent communication and perceived empathy may mitigate long waits, overcrowded environments, and other challenges.

Copyright © 2020 Elsevier Inc. All rights reserved.