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日本語AIでPubMedを検索

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Adv. Exp. Med. Biol..2020;1262:149-181. doi: 10.1007/978-3-030-43961-3_7.

脳を理解し、臨床疲労の影響を探る。患者の視点から

Understanding the Brain and Exploring the Effects of Clinical Fatigue: From a Patient's Perspective.

  • Jacqueline Zurowski
  • Matthieu Poyade
  • Louise Bennett
PMID: 32613583 DOI: 10.1007/978-3-030-43961-3_7.

抄録

リウマチ性疾患および筋骨格系疾患は、壊滅的な自己免疫疾患の一群であり、すべての疾患に共通する衰弱症状である疲労がある。疲労は広く理解されておらず、治療法にも十分に反映されていないことが多い。疲労は、これらの疾患の中で最もうまく管理されていない症状ですが、多くの場合、最大の障害の一つになることがあります。現在、教育用ARアプリケーションは、複雑な概念の理解と理解を深めるための大きな可能性を示しており、アプリケーション市場を飽和状態にしています。本研究では、一般の人々を対象に、疲労や基礎的な神経解剖学の教育にARアプリケーションを開発し、その効果を検証しました。このアプリケーションは、メディカルスキャンデータセット、様々な3Dモデリングソフトウェア、ゲームエンジンを使用して、機能的でインタラクティブな拡張アプリケーションを作成しました。このアプリケーションは、基本的な神経解剖学の基礎を築くと同時に、疲労が日常生活に及ぼす影響を探ります。パイロットテストでは、年齢16~64歳(16~24歳が4名、25~34歳が5名、35~44歳が1名、45~54歳が3名、55~64歳が1名)の参加者14名(男性8名、女性5名、その他1名)を対象に実施されましたが、このアプリケーションは非常に使い勝手が良く、基本的な神経解剖学的概念の理解を深め、疲労に対する理解を深める可能性があることが示されました。それにもかかわらず、アプリケーションのさらなる開発とテストは必須であり、より多くの人にアプリケーションの使いやすさをよりよく理解してもらうためには、アプリケーションのさらなる開発とテストが必要です。今後の開発では、知識の習得をさらに助け、複雑で広く誤解されている概念である疲労の理解を深めることを目的としています。

Rheumatic and musculoskeletal diseases are a group of devastating autoimmune disorders that all share a common debilitating symptom fatigue. Fatigue is not widely understood and is often underrepresented in treatment regimes. Fatigue is the least successfully managed symptom of these conditions; however, it can often be the one of the greatest impairments.Augmented reality (AR) enhances a person's reality showing a hybrid environment where real and virtual objects coexist. Currently educational AR applications are saturating the application market, as they have shown great potential for increasing comprehension and understanding of complex concepts. AR expands user engagement by enhancing the learner's enjoyment and enriching their learning environment.This research explores the development and subsequent effect of an AR application on education around fatigue and basic neuroanatomy within the general population. The application was created using medical scan dataset, a variety of 3D modelling software and a game engine to create a functional and interactive augmented application. The application explores the effects of fatigue on a person's daily life while also laying a foundation of basic neuroanatomy. A pilot test conducted on 14 participants (8 males, 5 females and 1 other), with ages ranged 16-64 (4 form range 16 to 24, 5 from range 25 to 34, 1 from range 35 to 44, 3 from range 45 to 54, 1 from 55 to 64), shows the application is highly usable, increases understanding of basic neuroanatomical concepts and has the potential to improve understanding of fatigue. Nonetheless, further development and testing of the application are imperative so that we can gain a better understanding of the usability of the application with wider audiences. Future developments will aim to further aid knowledge acquisition and enhance understanding of fatigue, a complex and widely misunderstood concept.