あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Int J Health Policy Manag.2020 Feb;doi: 10.34172/ijhpm.2020.15.Epub 2020-02-18.

アジアにおける高齢化。アスタナ宣言を超えて、すべての人のための長期ケアへの資金調達に向けて」についてのコメント。日本からの教訓」へのコメント

Ageing in Asia: Beyond the Astana Declaration Towards Financing Long-term Care for All Comment on "Financing Long-term Care: Lessons From Japan".

  • Kai Hong Phua
  • Lee Gan Goh
  • Dina Sharipova
PMID: 32610781 DOI: 10.34172/ijhpm.2020.15.

抄録

2018年の一次医療に関するアスタナ宣言は、40年後の世界保健機関(WHO)のアルマ・アタ宣言の理想を復活させようとする試みであり、許容可能な質のケアで適切な資金調達を行うための政治的意志の呼びかけとともに行われました。このアプローチは、万人のための健康という過去の理想を達成するために、普遍的な健康保険の新たな課題を考慮して取られています。一次医療の経済的なケースは、医療産業の供給側の要因以外にも、慢性疾患の費用の増加や高齢化人口の増加などが原因で、需要の増加に対して正当化されています。過去の医療制度は、国家対市場の役割をより大きく進化させてきたが、人口の高齢化に伴う長期療養(LTC)を提供し、資金調達するために、第三セクターや市民社会をより統合的な方法で関与させたものはほとんどない。共産主義国家から資本主義の自由市場への両極端から、最適な官民システムは、健康と LTC のアクセス、コスト、質のバランスをとる必要がある。健康とLTCに関する最近の研究では、急速に高齢化が進むアジア社会のニーズに対応して、提供、資金調達、規制の官民ミックスの新たな展開が明らかにされてきた。日本は世界で最も古い国でしたが、アジアの他の国も追いつき、経済的な限界がある中での統合された高齢者ケアの革新的なモデルが、他の高齢化社会への移転可能性を大いに期待されていることが認められています。伝統的なシステムを利用した統合的な LTC デリバリーの他にも、政府、産業界、市民社会の参加を得て、貯蓄基金やスーパーアニュエーションのような新しい形の資金調達が開発されてきました。アジアの新しい資金調達モデルから学ぶべきことは多く、適切な技術と社会的イノベーションを利用し、LTC のための健康と社会システムを統合することである。

The Astana Declaration on primary healthcare in 2018 was the attempt to revive the ideals of the World Health Organization (WHO) Alma-Ata Declaration 40 years later, together with a call for the political will to provide adequate financing at acceptable quality of care. This approach is taken to achieve the past ideals of Health for All, given the new challenges of universal health coverage. The economic case for primary healthcare is justified against the growing demand due in part to the growing costs of chronic conditions and the rise of ageing population, other than the supply-side factors of the healthcare industry. Past healthcare systems have evolved greater roles of the state versus the market, but few have involved the Third Sector or civil society in more integrated ways to provide and finance long-term care (LTC) with population ageing. From the extremes of the communist state to capitalist free markets, an optimal public-private system has to reach a balance in access, cost and quality for health and LTC. Recent studies of health and LTC have distilled newer developments in public-private mixes of provision, financing and regulation, in response to the needs of fast-ageing Asian societies. While Japan was the oldest country in the world, other countries in Asia have caught up and are now acknowledged where innovative models of integrated eldercare under economic limits, hold great promise of their transferability to the rest of ageing societies. Besides other forms of integrated LTC delivery with traditional systems, newer forms of financing like savings funds and superannuation have been developed, with participation from government, industry and civil society. There is much to learn from the new Asian models of financing, using appropriate technology and social innovations, and integrating health and social systems for LTC.

© 2020 The Author(s); Published by Kerman University of Medical Sciences. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.