あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
BMC Med Educ.2020 Jun;20(1):206. 10.1186/s12909-020-02117-1. doi: 10.1186/s12909-020-02117-1.Epub 2020-06-29.

COVID-19パンデミックが英国の最終学年の医学生に与えた影響:全国調査

The impact of the COVID-19 pandemic on final year medical students in the United Kingdom: a national survey.

  • Byung Choi
  • Lavandan Jegatheeswaran
  • Amal Minocha
  • Michel Alhilani
  • Maria Nakhoul
  • Ernest Mutengesa
PMID: 32600460 PMCID: PMC7323883. DOI: 10.1186/s12909-020-02117-1.

抄録

背景:

コロナウイルス病(COVID-19)の世界的大流行は、前例のない公衆衛生対策をもたらしました。これは英国の教育分野にも影響を与え、多くの大学ではキャンパスでの授業や試験が中止されている。本研究の目的は、COVID-19がイギリス(英国)の医学生の最終学年の試験や実習に与える影響を明らかにし、それが基礎訓練の1年目に向けての自信と準備にどのように影響するかを明らかにすることである。

BACKGROUND: The coronavirus disease (COVID-19) global pandemic has resulted in unprecedented public health measures. This has impacted the UK education sector with many universities halting campus-based teaching and examinations. The aim of this study is to identify the impact of COVID-19 on final year medical students' examinations and placements in the United Kingdom (UK) and how it might impact their confidence and preparedness going into their first year of foundation training.

方法:

英国の33の医学部の最終学年の医学生を対象に、10項目のオンライン調査が実施された。調査は、二項式、多肢選択式、Likert反応スケールの質問を組み合わせて作成された。参加者は、COVID-19の世界的大流行が最終学年の医学筆記試験、選択科目、アシスタントシップ、客観的臨床試験(OSCE)に与えた影響について質問された。また、この調査では、このような前例のない新たな状況下での研修1年目に向けて、学生の自信と心構えについても調査しました。

METHODS: A 10-item online survey was distributed to final year medical students across 33 UK medical schools. The survey was designed by combining dichotomous, multiple choice and likert response scale questions. Participants were asked about the effect that the COVID-19 global pandemic had on final year medical written exams, electives, assistantships and objective structured clinical examinations (OSCEs). The survey also explored the student's confidence and preparedness going into their first year of training under these new unprecedented circumstances.

結果:

英国の 32 の医学部から 400 人の学生が回答した。回答者の38.4%(n=169)が最終OSCEを取り消されたが、43.0%(n=189)は制限前に最終OSCEをすでに修了していた。43.0%(n=189)の回答者はアシスタントシップの配置が延期されたが、77.3%(n=340)は選択科目がキャンセルされた。COVID-19のOSCE、筆記試験、学生アシスタントシップへの影響は、学生の準備状況に有意な影響を与えた(それぞれp=0.025、0.008、0.0005)。一方、自信を測定した場合、学生の助手制度の変更のみが有意な影響を与えた(p=0.0005)。大多数の学生は、今回のパンデミック時に行われたカリキュラムの修正のための措置が必要であったと感じている。また、回答者は、パンデミック発生時に病院で助手をすることは貴重な学習機会になると考えている。

RESULTS: Four hundred forty students from 32 UK medical schools responded. 38.4% (n = 169) of respondents had their final OSCEs cancelled while 43.0% (n = 189) had already completed their final OSCEs before restrictions. 43.0% (n = 189) of assistantship placements were postponed while 77.3% (n = 340) had electives cancelled. The impact of COVID-19 on OSCEs, written examinations and student assistantships significantly affected students' preparedness (respectively p = 0.025, 0.008, 0.0005). In contrast, when measuring confidence, only changes to student assistantships had a significant effect (p = 0.0005). The majority of students feel that measures taken during this pandemic to amend their curricula was necessary. Respondents also agree that assisting in hospitals during the outbreak would be a valuable learning opportunity.

結論:

医学生教育への影響は大きく、特に学生から医師への移行に影響を与えている。この研究では、学生の助手制度の混乱が学生の自信と心構えに最も大きな影響を与えていることが示された。病院での助手を希望する者が第一線で活躍するためには、適切な導入、サポート、監督などのセーフガードで彼らの健康を維持することが極めて重要である。

CONCLUSIONS: The impact on medical student education has been significant, particularly affecting the transition from student to doctor. This study showed the disruptions to student assistantships had the biggest effect on students' confidence and preparedness. For those willing to assist in hospitals to join the front-line workforce, it is crucial to maintain their wellbeing with safeguards such as proper inductions, support and supervision.