あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Grad Med Educ.2020 Jun;12(3):272-279. doi: 10.4300/JGME-D-20-00290.1.

自分のチームを知る。緊急時における効果的な水平的ケアデリバリーのための研修医・フェローの迅速な評価

Knowing Your Team: Rapid Assessment of Residents and Fellows for Effective Horizontal Care Delivery in Emergency Events.

  • Bradley Dennis
  • Alexandra Highet
  • Daniel Kendrick
  • Laura Mazer
  • Sean Loiselle
  • Hoda Bandeh-Ahmadi
  • Tanvi Gupta
  • Kenneth Abbott
  • Jarrett Lea
  • Thu Dang
  • Mischon Ramey
  • Brian George
  • Kyla Terhune
PMID: 32595843 PMCID: PMC7301919. DOI: 10.4300/JGME-D-20-00290.1.

抄録

背景:

臨床医が通常の業務以外の役割を担うホリゾンタルケアは、緊急事態への医療システムの重要な対応である。しかし、研修医やフェローをスキルに見合った臨床的役割に配置することは困難である。また、大学院医学教育(GME)の評価と水平展開のための最も効率的な方法は知られていない。

Background: Horizontal care, in which clinicians assume roles outside of their usual responsibilities, is an important health care systems response to emergency situations. Allocating residents and fellows into skill-concordant clinical roles, however, is challenging. The most efficient method to accomplish graduate medical education (GME) assessment and deployment for horizontal care is not known.

目的:

与えられた機関内の研修生のために、臨床的・教育的な水平的ケアの提供を効率的に促進することができる分類スキーマを設計しました。

Objective: We designed a categorization schema that can efficiently facilitate clinical and educational horizontal care delivery for trainees within a given institution.

方法:

2019年9月、一般的な緊急時対応の準備の一環として、ある学術医療センターで研修医の4段階の分類システムを開発した。すべての研修医とフェローがこのシステムにマッピングされた。COVID-19パンデミックが全国の病院に影響を与え始めた2020年には、この単一施設モデルが他の施設にも普及した。2020年3月、多施設共同研究では、機関が数分以内に機関プログラムをCOVID-19の役割にマッピングすることを可能にする「Trainee Pandemic Role Allocation Tool(TPRAT)」を開始した。これを他のGMEプログラムに普及させ、使用と改善を図った。

Methods: In September 2019, as part of a general emergency response preparation, a 4-tiered system of trainee categorization was developed at one academic medical center. All residents and fellows were mapped to this system. This single institution model was disseminated to other institutions in 2020 as the COVID-19 pandemic began to affect hospitals nationally. In March 2020, a multi-institution collaborative launched the Trainee Pandemic Role Allocation Tool (TPRAT), which allows institutions to map institutional programs to COVID-19 roles within minutes. This was disseminated to other GME programs for use and refinement.

結果:

緊急時対応準備計画を普及させ、選択的に実施することで、緊急時対応チーム、プログラムディレクター、研修生からの積極的な反応を得た。TPRATのウェブサイトは、開設後2週間で100回以上の訪問があった。機関からはウェビナーや電子メールで迅速な改善提案が寄せられ、オンラインユーザーズマニュアルを作成した。

Results: The emergency response preparation plan was disseminated and selectively implemented with a positive response from the emergency preparedness team, program directors, and trainees. The TPRAT website was visited more than 100 times in the 2 weeks after its launch. Institutions suggested rapid refinements via webinars and e-mails, and we developed an online user's manual.

結論:

このツールは、緊急時にトレーニーを評価して水平展開するためのもので、他のGME機関では実現可能で拡張性があるように見えます。

Conclusions: This tool to assess and deploy trainees horizontally during emergency situations appears feasible and scalable to other GME institutions.

Accreditation Council for Graduate Medical Education 2020.