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日本語AIでPubMedを検索

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J Educ Health Promot.2020;9:102. JEHP-9-102. doi: 10.4103/jehp.jehp_749_19.Epub 2020-04-28.

モバイルアプリベースの電子カルテの導入評価。南インドからの混合方法研究

Assessing the implementation of a mobile App-based electronic health record: A mixed-method study from South India.

  • D M Shilpa
  • Poonam Ramesh Naik
  • Hemant Deepak Shewade
  • H Sudarshan
PMID: 32509910 PMCID: PMC7271930. DOI: 10.4103/jehp.jehp_749_19.

抄録

背景:

インド政府は、包括的なプライマリ・ヘルスケアの提供における「情報・通信・技術」の活用を認めています。2014-2015年、インド・ベンガルールの非政府組織であるカルナトラストは、電子カルテ(EHR)のイノベーション、すなわち「包括的な公衆衛生管理」アプリケーション(CPHM App)を導入した。データの入力はオフラインモードで行い、その後クラウドと同期することができる。CPHMアプリはカルナタカ州のプライマリーヘルスセンター(PHC)Gumballiにおいて、家計調査と母子保健(MCH)サービスに焦点を当てて試験的に導入された。

BACKGROUND: Government of India recognizes the use of "information, communication, and technology" in the provision of comprehensive primary healthcare. In 2014-2015, Karuna Trust, a nongovernmental organization, Bengaluru, India, introduced an electronic health record (EHR) innovation, namely "Comprehensive Public Health Management" application (CPHM App). Data could be entered in an offline mode followed by syncing with cloud. The CPHM App was piloted in primary health center (PHC) Gumballi, in Karnataka, with focus on household survey and maternal and child health (MCH) services.

目的:

紙ベースの記録から入手可能な健康管理情報システム[HMIS]とCPHMアプリを通じて生成されたもの(2016-2017年)のための選択されたMCHプロセス指標の一貫性を比較するために。また、ユーザーの視点から、実装の実現可能性、障壁、提案された解決策を探った。

OBJECTIVES: To compare the consistency of selected MCH process indicators for Health Management Information System [HMIS] available from paper-based records and those generated through the CPHM App (2016-2017). We also explored the implementation enablers, barriers, and suggested solutions from the user perspective.

方法:

逐次的な混合方法による研究デザインが採用された。定量的フェーズでは、紙ベースの記録から得られる特定のMCHプロセス指標とCPHM Appから得られる指標(2016-2017年)の整合性を調べるための集計データ分析を行い、その後、医療従事者への綿密なインタビューによるテーマ別分析を行った。一貫性は、分子がCPHM AppのHMIS関連プロセス指標データ、分母が紙ベースの記録データである場合のパーセンテージとして定義された。

METHODS: A sequential mixed-method study design was followed. Quantitative phase involved aggregate data analysis looking into the consistency of selected MCH process indicators available from paper-based records and those generated through the CPHM App (2016-2017) followed by thematic analysis of in-depth interviews of healthcare providers. Consistency was defined as a percentage where the numerator was the HMIS-related process indicator data from CPHM App and denominator was the data from paper-based records.

結果:

選択された12のMCH指標のうち3つの指標は80%以上の一貫性を持っていた。四半期ごとの整合性は 2 年間で低下した。紙ベースの記録の入力が重要視された理由は、入力の二重の負担と、地区保健家族福祉部による紙ベースの記録の定期的なモニタリングがあったためである。CPHM アプリを用いた集計指標の生成機能、現場での使いやすさやデータの取得のしやすさ、計画された保健活動のリマインダー機能などが CPHM の導入を促進する要因となっている。主な障壁としては、技術的な専門知識や技術チームのサポートが限られていること、現場でインターネットに接続できないこと、データを同期するために PHC に移動することができないことなどが挙げられる。リアルタイムの技術サポートの提供と、現場でのデータ接続の可能性が、解決策の一部として提案された。

RESULTS: Three out of 12 selected MCH indicators had consistency of >80%. The quarterly consistency reduced over the 2 years. Dual burden of entry and regular monitoring of paper-based records by district health and family welfare department were the reasons why more importance was given to entry in paper-based records. Ability to generate aggregate indicators with CPHM App, easy to use and retrieve data in the field, and reminder facility for planned health activities were some of the factors facilitating CPHM implementation. The key barriers were limited technical expertise and support from the technical team and no internet connectivity in the field and traveling to PHC to sync the data. Provision of real-time technical support and availability of data connectivity in the field were some of the solutions suggested.

結論:

EHRと紙ベースの記録を同時に使用するには最低でも1~2年は必要で、その後はEHRに移行しなければなりません。

CONCLUSION: There should be a minimum of 1-2 years of simultaneous use of EHR and paper-based records after which one must shift to EHR.

Copyright: © 2020 Journal of Education and Health Promotion.