あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Gerontol Soc Work.2020 Jun;:1-12. doi: 10.1080/01634372.2020.1774832.Epub 2020-06-05.

COVID-19 の時代の高齢者労働者。高齢者コミュニティサービス雇用プログラムとソーシャルワークへの示唆

Older Workers in the Time of COVID-19: The Senior Community Service Employment Program and Implications for Social Work.

  • Cal J Halvorsen
  • Olga Yulikova
PMID: 32501142 DOI: 10.1080/01634372.2020.1774832.

抄録

多くの老年学的ソーシャルワーク研究者の目標は、ライフコースを通して人々が有給・無給の仕事に従事する能力と機会を増やすことであった。しかし、COVID-19 の流行は、多くの高齢者の経済的不安を明らかにし、悪化させている。本稿では、高齢者労働者に関連する情報を再検討し、特に社会経済的・身体的に脆弱な高齢者労働者に注意を払いながら、高齢者がこのパンデミックとその余波によってどのような影響を受けるかを検討する。また、私たちは、高年齢労働者に関する研究を行ってきたキャリアの中で、低所得の高年齢者の参加者に 有給の病気休暇を提供するために、シニア・コミュニティ・サービス・エンプロイメント・プログラム(SCSEP)ネットワークの多くが最近行った行動に特に注意を払いながら、高年齢労働者に関 する仕事や奨学金の実施から得た直接の経験を提供している。最後に、高齢者の間でのテクノロジー利用の増加と依然として存在する格差に注目し、不平等と疎外の 生涯にわたる累積的な影響についての議論を統合した教育と、研究者、学生、地域社会との追加的な協働の必要性につ いての議論を統合した教育に注目し、ソーシャルワークの奨学金と教育への含意を述べて締めくくる。

It has long been the goal of many gerontological social work scholars to increase the ability and opportunity for people to be engaged in paid and unpaid work throughout the life course. Yet the COVID-19 pandemic is revealing and exacerbating the financial insecurity of many older adults. In this paper, we review information related to older workers and how they might be affected by this pandemic and its aftermath, paying particular attention to the most socioeconomically and physically vulnerable older workers. We also offer first-hand experiences from our careers working with and conducting scholarship on older workers, paying particular attention to recent actions by many in the Senior Community Service Employment Program (SCSEP) network to provide paid sick leave to its low-income, older adult participants. We conclude with implications for social work scholarship and teaching, noting the uptick in technology use among older adults and the disparities that remain, as well as teaching that integrates discussions on the lifelong and cumulative effects of inequalities and marginalization and the need for additional researcher, student, and community collaborations.