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日本語AIでPubMedを検索

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PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Medicina (Kaunas).2020 May;56(5). E250. doi: 10.3390/medicina56050250.Epub 2020-05-20.

COVID-19 パンデミックと診療所に行く前の電話トリアージ。問題か機会か?

COVID-19 Pandemic and Telephone Triage before Attending Medical Office: Problem or Opportunity?

  • Gabriele Cervino
  • Giacomo Oteri
PMID: 32443828 PMCID: PMC7279364. DOI: 10.3390/medicina56050250.

抄録

COVID-19緊急時には、あらゆる種類の汚染リスクを減らし、安全な方法で作業を行い、患者が安全な環境にいることを実感できるように、医療手術プロトコルが大きく変更されました。遠隔医療、スマートフォンやアプリは、ウイルスの感染を防ぎ、診療所での迅速な診断と管理を行うために、地域社会にとって重要なデバイスとなり得る。この原稿は,COVID-19流行期における電話トリアージの有効性の現状について,臨床医にとって有用であると思われる。したがって,遠隔医療やバーチャル患者管理についての今後の展望の重要な出発点となり得る。

During the COVID-19 emergency, the medical operating protocols have been largely modified for reducing any type of contamination risk, for working in a safe way and for making the patient feel in a safe environment. Telemedicine, smart phones and apps could represent important devices for the community, in order to prevent virus trasmission and to perform quick diagnosis and management at medical offices. This manuscript could be useful for clinicians with regard to the current state of the effectiveness of the telephone triage in this COVID-19 epidemic period. Therefore, it could be an important starting point for future perspectives about telemedicine and virtual patient management.