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Accid Anal Prev.2020 Jul;142:105571. S0001-4575(20)30071-3. doi: 10.1016/j.aap.2020.105571.Epub 2020-05-12.

米国における交通事故に関連した頸椎損傷者数の推定:全国の交通事故および病院データの分析と比較

Estimating the number of traffic crash-related cervical spine injuries in the United States; An analysis and comparison of national crash and hospital data.

  • Michael D Freeman
  • Wendy M Leith
PMID: 32413544 DOI: 10.1016/j.aap.2020.105571.

抄録

背景:

頸椎損傷は交通事故の一般的な結果であり、その重症度は軽度(捻挫や捻挫)から中等度(椎間板損傷)、重度以上(骨折、脱臼、脊髄損傷)まで多岐にわたる。現在のところ、米国で年間に発生している衝突関連の脊椎損傷の数について信頼できる推定値はないが、いくつかの出版物では、全国の衝突損傷サンプルを用いて、低速の後方衝突で発生した頸椎と腰椎の椎間板損傷の頻度を推定している。

BACKGROUND: Cervical spine injury is a common result of traffic crashes, and such injuries range in severity from minor (i.e. sprain/strain) to moderate (intervertebral disk derangement) to serious and greater (fractures, dislocations, and spinal cord injuries). There are currently no reliable estimates of the number of crash-related spine injuries occurring in the US annually, although several publications have used national crash injury samples as a basis for estimating the frequency of both cervical and lumbar spinal disk injuries occurring in lower speed rear impact crashes.

目的:

全国の衝突事故のデータと全国の病院の救急外来および入院患者のサンプルを比較することで、米国で発生しているさまざまなタイプの頸椎損傷の数を信頼性の高い方法で推定することを目的としています。

PURPOSE: To develop a reliable estimate of the number of various types of cervical spine injuries occurring in the US by comparing data from national crash injury to national hospital ED and inpatient samples.

研究デザイン:

比較横断的方法:頚椎損傷データは、National Automotive Sampling System-Crashworthiness Data System(NASS-CDS)、Nationwide Emergency Department Sample(NEDS)、およびNationwide Inpatient Sample(NIS)の3つの国家データベースからアクセス、分析、および比較を行った。

STUDY DESIGN: Comparative cross-sectional METHODS: Cervical spine injury data were accessed, analyzed, and compared from 3 national databases; the National Automotive Sampling System-Crashworthiness Data System (NASS-CDS), Nationwide Emergency Department Sample (NEDS), and the Nationwide Inpatient Sample (NIS).

結果:

米国の病院では、交通事故に関連した頚椎損傷が年間約86万9,000件あると推定されており、その中には捻挫・捻挫(むち打ち症)が約84万1,000件、脊髄ディスク損傷が2800件、骨折が2万3,500件、脊髄損傷が2800件、脱臼が1500件含まれています。NASS-CDSでは、衝突と傷害の種類の両方について非常に限定的な除外基準を設けており、またサンプルサイズが非常に小さいため、米国の病院の救急部門で見られる衝突関連の頸椎損傷のすべての種類を84%過小評価しています。NASS-CDSで最も過小評価された傷害タイプは頚椎椎間板損傷で、NEDSよりも頻度が88%低く見積もられています。診療所内外で診断された頸椎椎間板損傷の症例を含む全国保険請求データから、NEDSは頸椎椎間板損傷を92%過小評価している可能性が高く、NASS-CDSはそれに対応して99%以上過小評価していることが示唆された。

RESULTS: It is estimated that there are approximately 869,000 traffic crash-related cervical spine injuries seen in hospitals in the US annually, including around 841,000 sprain/strain (whiplash) injuries, 2800 spinal disk injuries, 23,500 fractures, 2800 spinal cord injuries, and 1500 dislocations. Because of a highly restrictive inclusion criteria for both crash and injury types, as well as a very small sample size, the NASS-CDS underestimated all types of crash-related cervical spine injuries seen in US hospital emergency departments by 84 %. The injury type with the largest degree of underestimation in the NASS-CDS was cervical disk injuries, which were estimated at an 88 % lower frequency than in the NEDS. National insurance claim data, which include cases of cervical disk injury diagnosed both in and outside of the ED, indicate that the NEDS likely undercounts cervical disk injuries by 92 %, and thus the NASS-CDS correspondingly undercounts such injuries by 99 % or more.

結論:

サンプルサイズが限られており、衝突と傷害の両方を含める基準が制限されているため、NASS-CDSは米国におけるあらゆる種類や重症度の衝突関連脊髄損傷の数を推定するために使用することはできない。NASS-CDSのサンプル数は10万人に1人に満たないため、このデータベースの最も不適切な使用法は、低速後面衝突による脊髄損傷の数を推定することである。

CONCLUSIONS: Because of a limited sample size and restrictive criteria for both crash and injury inclusion, the NASS-CDS cannot be used to estimate the number of crash-related spinal injuries of any type or severity in the US. The most inappropriate use of the database is for estimating the number of spinal injuries resulting from low speed rear impact collisions, as the NASS-CDS samples fewer than 1 in 100,000 of the cervical spine injuries of any type occurring in low speed rear impact collisions.

Copyright © 2020 The Authors. Published by Elsevier Ltd.. All rights reserved.